ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Агенция "Митници" ще предлага 13 електронни услуги, които ще пестят време на бизнеса. Нели Димитрова, която ръководи проекта, обясни пред БНР, че времето за получаване на определени разрешителни и документи ще бъде съкратено в пъти. До момента по-голямата част от документите, които митниците и фирмите си разменят, са били само на хартия, което затруднявало обработването и съответно е водело до огромно забавяне във времето, коментира Нели Димитрова.
При издаване на разрешения за митнически, икономически режим със специфично предназначение, която доста често се ползва от икономическите оператори в цялата страна, във всички митнически учреждения, и пак е свързана с доста административни формалности, свързани с документацията по заявяването на тази услуга. Сега те ще могат във всеки един момент електронно да си подадат документите и веднага да върнат информация дали документите са приети, дали трябва нещо да се коригира или да се допълни. Което означава, че отговорът може да бъде получен още същия ден.
За всички електронни услуги е необходим и електронен подпис заради сигурността. Според Димитрова това улеснява допълнително потребителя. В него е заложена информация, която автоматически системата зарежда и разчита, т.е. не е необходимо той ръчно да въвежда нищо допълнително. Засега електронните услуги са само за т.нар. "икономически оператори" - т.е. фирмите. Предстои митниците да работят и за електронни услуги за физическите лица.