ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че до две седмици ще обяви детайли за новия конкурс за туристическо лого на България, когато ще е финализирана новата методология за оценка.
Ангелкова добави, че тогава ще бъдат оповестени и крайните дати за подаване на предложения, а идеята е сроковете да са възможно най-кратки, за да има ново лого за предстоящите рекламни материали. В конкурса може да участва всеки с нови предложения.
Министърът посочи, че се предлага "максимално да не се използват допълнителни финансови средства" по конкурса, освен за паричната награда за победителя, чийто размер сега се обмисля, така че да се насърчат желаещите за участие.
В първия конкурс наградата също беше парична.
Ангелкова информира, че Министерството вече работи по подготовката на зимния туристически сезон и през октомври в Пловдив ще има изнесено заседание на Националния съвет по туризъм по темата. а участие са поканени всички заинтересовани страни, в това число контролните институции и компаниите, ангажирани с инфраструктурата - вода, ток. Министърът не се ангажира с прогнози за зимния сезон, но отбеляза, че интересът към България като туристическа дестинация е повишен както по отношение на лятото, което по думите й е било едно от най-успешните, така и по отношение на зимата.
Николина Ангелкова информира, че за първите три месеца на лятото ръстът в туризма е 20 на сто. За първите шест месеца приходите са с около десет на сто повече спрямо предходната година, което се дължи на усилията на правителството за повишаване на събираемостта, отбеляза тя.