ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Арт дилърът и колекционер Гай Уайлденстен ще получи четири години затвор, както и глоба от 250 милиона евро за укриване на картини в опит да избегне плащането на данъци, ако бъде признат за виновен, съобщава Artprice. Установено е, че Уайлденстен укрива своите активи на стойност стотици милиони евро в офшорни тръстове за да избегне данъци. Експерти от френския съд заявяват, че това е най-сложната данъчна измама, която Франция е виждала.
Парижкият процес, който ще приключи в края на месеца ще разгледа търговските тайни на семейството, които са били толкова дълбоко пазени, че Гай Уайлденстен коментира че не е знаел за много от финансовите машинации до смъртта на баща си Даниел през 2001 г.
Според банкер, който е наясно с финансовите операции на фамилията, Уайлденстен са продали повече от 600 произведения от началото на века, генерирайки около 300 милиона щатски долара в брой за финансирането на техния начин на живот. Семейството има творби с три пъти по-висока стойност, които се съхраняват в склад.
Даниел Уайлденстен създал офшорен тръст на Бахамите през 1998 г., който съхранява около 2500 творби от колекцията му. Кралската банка на Канада (Royal Bank of Canada) го управлява, а неин представител заяви в съда в Париж, че единствената цел на банката е да се осигурят средства за семейството. Активите, държани в тръстове не са законно притежание на Гай, заявяват адвокатите. Те принадлежат на тръстовете и следователно не трябва да се вземат предвид при калкулирането на данъците. Френски прокурори твърдят, че тръста не е независим, посочвайки доказателства, че „Делта Тръст” се превръща в източник на богатството на Гай и брат му Алек, който умира през 2008 година. Семейството Уайлденстен навлиза в света на изкуството през 1870 г. в Париж, когато Натан Уайлденстен, прадядото на Гай, помага на клиент да продаде няколко картини, докато работи като шивач. Натан отваря собствена галерия същото десетилетие. От тогава неговата фирма „Wildenstein & Co.” е семейно управлявана. Пет поколения по-късно, традицията на търговията с изкуство продължава чрез Гай, който отговаря за „Институт Уайлденстен”, чийто каталози-резоне за най-важните художници на XIX и XX век са толкова изчерпателни, че едно произведение от Моне би било безполезно без т. нар. „индексов номер Уайлденстен”.