Бивш шеф на "Авиоотряд 28": Версията за саботаж с "Фалкона" не е изключена!
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Версията за саботаж срещу премиера във връзка с инцидента с правителствения „Фалкон“ не е изключена и това е наложило самолетът да бъде запечатан и охраняван, докато не дойдат представители на швейцарската фирма, която го поддържа технически. Това обясни пред „Труд“ бившият шеф на правителствения Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев.
Разпореждането за запечтаване на самолета е издадено от НСО в сряда вечерта, след като „Фалконът“ се приземи благополучно на летище София.
Както първи ПИК писа преди това той кръжа 1 час над столицата, за да изразходи гориво, след като сигнализацията е показала, че левият колесник не се е прибрал. Швейцарците от „ТАГ Авиейшън“ трябваше да кацнат снощи в София.
Правителственият „Фалкон“ с години е стоял на открито, защото за него не се е намерил хангар въпреки предписанията на производителя, че машината трябва да се съхранява на закрито, каза преди това Пенчев по БНТ. Преди няколко години по тази причина се е стигнало дори до нарушаване на лаковото покритие.
Това обаче не може да бъде пряка причина за инцидента, смятат други експерти. Според тях най-вероятно електрониката е излязла от строя и затова колесникът изобщо не е могъл да бъде прибран. Инструкциите в такива случаи са самолетът да кацне обратно, което обаче не може да стане с пълен резервоар, защото тогава има опасност от експлозия на горивото.
Пилоти на „Фалкона“ в сряда вечерта са били Тодор Тодоров и Атанас Марков - едни от най-опитните служители на авиоотряда. Те бяха похвалени от премиера Бойко Борисов.
Междувременно от вчера "Авиоотряд 28" има нов шеф - Венелин Рачев, досегашен главен инженер. Предният - Тодор Бояджиев, подаде оставка в сряда заради несъгласие с начина на финансиране. Между смяната и инцидента няма никаква връзка, каза транспортният министър Ивайло Московски.