Биохимик и студент по икономика се сприятеляват на работното си място в кол центъра на ЕОС България
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Най-дългогодишният служител в кол центъра Боряна Симеонава и едно от най-младите попълнения в екипа Камелия Бесова имат нещо много общо – и двете са влюбени в работата си и смятат, че тя дава много.
Боряна попада в ЕОС България случайно, но днес вече е сигурна, че това е мястото, на което иска да се пенсионира. Защото работата в кол центъра на колекторска компания те учи на много неща, откриваш неподозирани качества у себе си и у другите и добиваш истински ценен опит. Според Боряна най-важните качества, необходими за професията, са спокойствието, богатството на речника и разбирането на човешката психология. Случаят, с който най-много се гордее в дългогодишната си кариера, е едно семейство от Силистра, което намира в изключително затруднено положение с дълг от 37 000 лв. Тя работи дълго и методично с всички членове на семейството, за да намерят заедно решение на финансовата трудност и да започнат да погасяват задължението си. А когато успяват да изплатят и последната вноска, майката идва в София да се запознаят лично и да й благодари искрено, че им е помогнала да започнат живота си на чисто. За да си добър в тази професия, според Боряна, е необходимо никога да не преставаш да се учиш и затова тя толкова харесва работата си в ЕОС – практика в компанията са постоянните квалификации и обучения. Тя лично е преминала през курс по комуникации – начален и интензивен, курс по водене на преговори и обучение в основи на правото.
Най-яркият спомен от първия работен ден на най-младия служител в кол центъра – Камелия, е екипът; усещането, че не си сам и можеш да разчиташ на подкрепа още от първия си работен ден и многото усмихнати лица на колегите. Най-голямата й грешка до момента е прекалено емоционалната реакция и затова, за да избягва подобни ситуации и стреса на работното място, тя се учи да отделя личния от професионалния си живот. За нея работата в кол центъра на ЕОС България не е случайност, а осъзнат избор и тя с ентусиазъм я препоръчва и на свои приятели и познати, защото ежедневният контакт с толкова много хора /като млад служител Камелия разговаря със средно по 30 клиенти на ден/, всеки от които има различна съдба, й дава възможност да открие в себе си качества, за които не е и подозирала. Научила я е на търпение, разбиране на човека отсреща, дава й висока финансова грамотност и е наистина чудесен старт. Най-важният урок, на който я е научила професията до момента, е, че никой не е застрахован от това да изпадне в затруднение и затова всеки заслужава да бъде разбран и да му се помогне.
И двете приятелки се чувстват огорчени от факта, че у мнозина има насадено погрешно отношение към тяхната работа, но това не ги обижда, нито отчайва. Те са единодушни, че ежедневните усилия постепенно променят мнението на хората, което най-често е продиктувано от неразбиране. Хората обаче бързо се убеждават, че работата на колекторските агенции е да търсят решение и да помагат в затруднените ситуации. Според Боряна все по-често има случаи, когато клиенти, след като са се чували с нея и колегите й заради натрупани задължения, сами им се обаждат, за да търсят съвети и помощ как да постъпят в дадена ситуация и не стигнат отново до натрупване на дългове. Това я кара да се чувства удовлетворена и с усмивка да се прибира вкъщи.


