Вход
София
Времето в София 17 o C

Близо 7 000 души са се възползвали от електронните услуги на звената на МТСП

Близо 7 000 души са се възползвали от електронните услуги на звената на МТСП

на 05.04.2020
6404
0
Близо 7 000 души са се възползвали от електронните услуги на звената на МТСП
Автор: ПИК
05.04.2020
0
6404

Близо 7 000 души са се възползвали от електронните услуги, които предлагат структурите към Министерството на труда и социалната политика (МТСП) от началото на извънредното положение, съобщиха за ПИК от Министерството.

Агенцията по заетостта (АЗ) е обслужила по електронен път 1 890 безработни.

В Агенция социално подпомагане (АСП)  са подадени 1 042 заявления от граждани за детски, семейни помощи и за хора с увреждания, както и за винетки. Агенцията за хора с увреждания (АХУ) е обработила 146 електронни заявки, като в 115 от случаите хората са ги потърсили за актуализация на данните на регистрирани специализирани предприятия и кооперации на и за хора с увреждания.

До началото на април онлайн услугите, които Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) е предложила на гражданите са 182, като повечето от тях са свързани с правата на децата. На Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили 3 350 обаждания, а броят подадени сигнали през март е 80. Това е най-високият брой получени сигнали за един месец от старта на линията. Консултациите за март са 935. За периода на извънредно положение ИА „Главна инспекция по труда“ (ГИТ) също е обслужвала хората предимно онлайн. Всички услуги, които ГИТ е предоставила през това време са 3 394.

Освен електронните услуги, от полза на хората в извънредното положение са и телефонните линии, които предлагат подкрепа на гражданите.

В колцентъра на МТСП на ден над 400 човека получават информация или психологическа подкрепа. От началото на извънредното положение до края на март на безплатния телефон - 0800 88 001, са постъпили 5 262 обаждания. Гореща линия има и в АЗ, където се предлага консултация като дистанционен вариант на комуникация с хората.

За периода от 13.03.2020 г. до 02.04.2020 г. са постъпили 1 396 телефонни обаждания. През същият период на официалната електронна поща на Агенция по заетостта са постъпили 1 846 писма, касаещи същите въпроси. ДАЗД също помага на хората и чрез обработване на сигналите, постъпили на електронната им поща, които са 99, както и в секцията “Попитай тук COVID-19“ на уеб страницата на агенцията – над 35.

Повечето от тях са свързани с въпроси за вируса и конфликти в семействата заради социалната изолация.

Сподели:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Към кого изпитвате най-силно доверие?
Общо гласували: 30973
архив

                  Народът и властта отдавна са в интимни отношения, но удоволствие от това получава само властта.             

няма нови новини
Днес: 167
hot
най-четени новини в момента
сега
3430
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV! Депутатите приеха създаването на държавни бензиностанции на първо четене
x
ЗВЕЗДИТЕ ГОВОРЯТ: Правете добро, бъдете отстъпчиви и смирени
x