BG EN

Блокадата на българо-гръцката граница носи сериозни загуби за транспортния сектор

Животът днес

Блокадата на българо-гръцката граница носи сериозни загуби за транспортния сектор

6433
преди 6 часа
Блокадата на българо-гръцката граница носи сериозни загуби за транспортния сектор
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Блокадата на българо-гръцката граница, която продължава вече десети ден заради протестите на гръцките фермери, нанася сериозни финансови щети на българския транспортен бранш. Стотици камиони са принудени да чакат с часове на граничните пунктове, а загубите за превозвачите нарастват с всеки изминал ден.

препоръчано

Всеки един превозвач губи над 100 евро дневно заради блокадите, заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. По думите му това неминуемо ще се отрази на финансовото състояние на транспортните компании у нас.

„Отново сме в ситуация, в която българският транспортен бизнес трябва да понася загуби. За втори път сезирахме главния прокурор на Гърция за действията на гръцките фермери и за блокадите на граничните пунктове. Настояваме да бъдат идентифицирани виновните лица, както и полицейските служители, които не си вършат работата“, посочи Арабаджиев, съобщава Нова телевизия.

По думите му голяма част от българските транспортни фирми използват гръцките транспортни коридори. Гърция е основна дестинация за двустранни превози, а превозвачите, които разчитат на фериботни връзки към Италия, Франция и Испания, също преминават през страната. Заради блокадата те са принудени да използват алтернативни маршрути, което увеличава разходите и времето за доставка.

При забавени доставки неустойките се поемат в зависимост от конкретния договор, обясни Арабаджиев. В някои случаи загубите може да бъдат покрити от застраховател заради форсмажорни обстоятелства, но при фиксирани срокове за доставка превозвачите също могат да понесат финансови санкции.

От Съюза на международните превозвачи настояват Министерството на външните работи и Министерството на транспорта да заемат по-ясна позиция и да изискат свободно преминаване на хора и товари, какъвто е принципът в Европейския съюз.

Освен блокадите, транспортният бранш е изправен и пред остър недостиг на кадри. По думите на Арабаджиев това е най-сериозният проблем пред сектора през последните години. Българските фирми вече търсят шофьори от трети държави, включително от Индия, Непал, Узбекистан и арабския свят. Заплатите за международните шофьори варират между 5 и 6 хиляди лева, но въпреки това интересът от страна на младите хора остава нисък. Според Арабаджиев причините са в нежеланието да се упражнява тежка и отговорна професия, въпреки високото възнаграждение.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Прочетете топ хороскопа на Алена за 13 декември - Овните се радват на успехи, Девите да бъдат предпазливи САМО В ПИК: Прочетете топ хороскопа на Алена за 13 декември - Овните се радват на успехи, Девите да бъдат предпазливи
ПИК TV x
Времето полудя! Проф. Георги Рачев с ЛОША ПРОГНОЗА пред ПИК TV - ще видим сняг за Коледа през крив макарон (ВИДЕО) Времето полудя! Проф. Георги Рачев с ЛОША ПРОГНОЗА пред ПИК TV - ще видим сняг за Коледа през крив макарон (ВИДЕО)
ново
Днес: 50
горещо
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК