ГОРЕЩО
ВИЖТЕ ГИ ДОБРЕ! Това са умно красивите - Лекси Фльор и Лекси Д’иректьор (СНИМКА)
САМО В ПИК! Чичото на Кирчо: АФЕРИСТЪТ Асен Василев е нереализиран оперен певец, имаше дует с Райна Кабаиванска. Фирмата му за самолетни билети продължава да работи от България в полза на Китай
Петър Кичашки с ТОП АНАЛИЗ пред ПИК TV: Консултациите показаха нови зависимости: Радев толерира радикализацията в политиката (ВИДЕО)
Диана Дамянова с култово предложение: Мирчев да иде да се сбие с комисията, която решава за охраната на Пеевски
Колтуклиева: "Протестът успя!" Така ли? Давате ли си сметка какво всъщност се случи
В световния Buy Nothing Day портфейлите остават здраво затворени
Денят 23 ноември в много държави по света ще се превърне в Ден, в който нищо не се купува. Участниците не припарват до магазините и държат портфейлите си добре затворени. Това е единственият начин, по който може да бъде честван традиционният вече Buy Nothing Day, идеята за който хрумва през 1992 година на канадския артист Тед Дейв, отбелязва Дарик файнанс. С инициативата си канадецът се обявява против консюмеризма и тенденцията хората да купуват много повече от онова, което са способни да консумират. Дейв решил, че ако само веднъж в годината хората се въздържат от покупки, то този своеобразен бойкот ще успее да посее посланието на протеста сред хората. Още тогава канадецът определил последния петък на ноември за Деня, в който нищо не се купува. Времето изглежда добре подбрано - точно между Деня на благодарността и началото на голямото Коледно пазаруване. Може би и за това идеята му набира все повече и повече симпатизанти, за да се превърне в традиция за 60 страни по света. От една страна чувството на съпричастност с този ден на бойкот е естествено у хората, които ежедневно са облъчвани от реклами да купуват. Те се стичат от радио, телевизия, листовки по улиците. От друга обаче участието в тази инициатива води до антиобществено поведение, което вреди на икономиката, сочат анализатори. Освен това дори и да се въздържат от покупки за един ден, потребителите няма да похарчат по-малко пари, отколкото биха изтекли от портфейлите им без този протест. Те просто ще купят повече на следващия ден или ще се презапасят на предишния. Темата е особено болезнена за американците, за които пазаруването е част от националния им характер. Там важи правилото "Пазарувам, значи съществувам". Въпреки това в САЩ се намират едни от най-големите привърженици на мораториума върху харченето на пари. За да им противодействат и да изкушат колебаещите се дали да участват в деня на бойкот, веригите магазини обявяват този ден за Черен петък, в който важат огромни намаления на стоките. Отказът на гражданите да купуват се сблъсква с антикризисната политика и с философията на икономическия растеж и капитализма. Според тях икономиката трябва да расте, за да може потребителите да получават благата, от които се нуждаят. През последните години опитите на икономисти и анализатори да обяснят, че с този ден на бойкот срещу пазаруването не се постига нищо добро за обществото и икономиката, фокусът на протеста се измести към другите аспекти на това да имаш повече неща, от колкото можеш да потребяваш. В САЩ на този ден се рекламират мащабни дарителски акции, в които хората са приканени да дарят излишните им зимни палта и обувки за бедните. Организират се и базари, на които може да се извърши бартерна замяна на вещи.препоръчано


