ГОРЕЩО
ШОКИРАЩ СЛУХ! Насилие и унижения в детството отключили агресията на Ивайло Мирчев?
С ТЕЗИ ДУМИ Сачева измете пода на президентството с Радев
ПЪРВО В ПИК TV! Екшън на "Дондуков" 2 - Сачева попиля Радев (ВИДЕО/ОБНОВЕНА)
ГОРЕЩО В ПИК: Борисов спаси кожата на бабаита Мирчев
КРИЗА В РАЗВИТИЕ: Това ли е единственият кандидат на ППДБ за президентските избори след масовия отлив на желаещи за трона на Радев
АВТОРСКИ НОВИНИ
Бойко заповядал на Борис Велчев да спре разследването за магистрала "Люлин"
3250
на 11.01.2013
Аутобанът пуснат в експлоатация, въпреки че бил опасен
Премиерът Бойко Борисов е разпоредил на Борис Велчев да "смачка" разследването за магистрала "Люлин". Това разкриха днес пред агенция ПИК високопоставени източници от правораздавателната система. Още през януари 2011 г. магистратите работеха по досъдебно производство за груби нарушения при проектирането на най-новия ни аутобан. Тогава обвинителите констатират, че за строежът се използват некачествени материали. Прокурорите подозират също, че два от тунелите на магистралата не е трябвало да бъдат изграждани, тъй като над тях няма достатъчно количество земна маса, която да ги покрие. Съоръженията обаче все пак били издигнати, за да се усвоят повече пари от европейските програми. Оказа се, че точно преди тогавашният строителен министър Росен Плевнелиев да бъде извикан на разпит, прокурорите били принудени да се откажат от разплитането на аферата. "Лично Борис Велчев нареди да не предприемаме бързи действия по разследването за магистралата. Той внимателно обясни, че е разговарял с Бойко Борисов и двамата са се разбрали, че не е редно да се пречи на въвеждането на магистралата в експлоатация, защото в противен случай могат да бъдат спрени европарите за изграждането й, и така да пострада реномето на държавата в международен план", заяви пред агенция ПИК магистрат, пожелал анонимност. В разгара на процесуално-следствените действия прокурорите установиха, че първоначално по проект са били предвидени над 2800 метра подпорни стени за магистрала "Люлин". Но при препроектирането са отпаднали доста от тях. Това криело сериозни опасности за сигурността на гражданите. Освен Плевнелиев, разследващите щели да изпратят призовки и на бившия вече шеф на Пътния фонд Веселин Георгиев-Батко и на бившия строителен министър Асен Гагаузов. Магистрала “Люлин” е само 19 километра, а за строежа й са похарчени 185 милиона евро. Въпреки това аутобанът е изключително проблемен. След официалното й откриване през май 2011 г. магистрала “Тракия”, на два пъти претърпя сериозни поражения. Първо преди година заради поройните дъждове се разцепи част от бетона на фалшивите тунели и те протекоха като швейцарско сирене. Вторият сериозен проблем бе преди десетина дни, когато грамадни камъни около аутобана се откъртиха и пробиха на няколко пъти асфалта.препоръчано


