Борисов: С новия ресор Мария Габриел може да направи много за Европа и в частност за България
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Премиерът Бойко Борисов посети сградата на СУ „Христо Ботев“ в Русе, която е изцяло обновена. Ремонтът е на стойност 3 867 147 лв. Финансирането е по Оперативна програма „Региони в растеж“.
„Образователна инфраструктура – магистрала на духа. Затова правим чисто нови училища. Сега с новия ресор Мария Габриел може да направи много за Европа, и в частност за България в тази сфера. Това е изключително важно“, заяви пред учителите и учениците министър-председателят Борисов.
В сградата на СУ „Христо Ботев“ са изградени нови електро и ВиК инсталации, покрив и спортни площадки, както и озеленяване в прилежащи дворни пространства. В училището се обучават 1016 ученици в 44 паралелки. Учителите са 77. В учебното заведение се преподават софтуерни, природни и хуманитарни науки.
Ремонтът на СУ „Христо Ботев“ е част от проект „Ремонт на пет общински учебни заведения в град Русе, включително прилежащите им дворни пространства“ на обща стойност 12 402 900 лв. Общо в Русе по ОП „Региони в растеж“ се ремонтират 5 училища и 3 детски градини. Обновени са СУ „Христо Ботев“ и Математическа гимназия „Баба Тонка“. В ремонт са Професионалната гимназия по икономика „Елиас Канети“, Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Пеньо Пенев“ и Професионална гимназия по механотехника „Юрий Гагарин“.
В Русе министър-председателят Бойко Борисов посети и сградата на Професионалната гимназия по облекло „Недка Иван Лазарова“. Премиерът Борисов разгледа професионалното оборудване на учебните зали и кабинети. В учебното заведение се обучават 365 ученици, от които 232 в дневна форма, 19 във вечерна форма и 29 в самостоятелна. Училището обучава в дуална форма (съвместно с бизнеса) по специалностите „Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил“, „Организация и технология на фризьорските услуги“. В две паралелки в специалност „Шивачество“ се обучават и деца със специални образователни потребности.