ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Младите хора във Великобритания прекарват повече време в игри и социализиране в интернет, отколкото пред телевизора. Това сочат данните от ежегодно проучване на медийните навици на децата, цитирани от Би Би Си. Изследователите от агенция „Чайлдуайз” описват резултатите като „знакова промяна”.
Сред гледащите телевизия, интернет-базираният филмов каталог „Нетфликс” е по-популярен, от който и да е конвенционален канал. Също видимо е увеличение с 50% на таблетите, притежавани от деца.
Изследването се позовава на анкетните отговори на 2000 души между 5 и 16 години.
Тазгодишните открития на „Чайлдуайз” са връхната точка в преминаването на младите от телевизионния екран към интернет съдържанието. Средното време, което малолетните прекарват онлайн е 3 часа дневно, докато пред телевизора стоят 2,1 часа.
При по-големите анкетирани, вече тийнейджъри, съотношението в полза на интернет е дори по-категорично, като те все по-малко гледат телевизионните излъчвания в реално време. Сред 15 и 16-годишните по-предпочитано е да гледат интернет-записите на предаванията. От същата група 32% нямат любима телевизионна продукция.
От всички анкетирани едва 2% са гледали последния епизод на предаването, което определят като „любимо”.
При момчетата най-предпочитани са футболните програми, докато момичетата си падат по „реалити” шоутата.
Сред телевизионните услуги „Нетфликс” е най-предпочитаната. Половината анкетирани са заявили, че през миналата седмица са гледали филм или сериал чрез интернет платформата, докато 46% са пускали Би Би Си.
Младите все още предпочитат стандартния телевизор за гледане, като малко от тях гледат предаванията на мобилните си телефони.
Изследването показва как живота на непълнолетните тотално е преминал към онлайн активността и този тип медии. Средното прекарано време в интернет е 3 часа на ден, но при 15 и 16-годишните то се увеличава до почти 5 часа.
Най-популярното средство за влизане в мрежата е мобилният телефон. При по-малките анкетиране обаче се наблюдава нарастване на притежанието на таблети. За пръв път те надвишават процента на персоналните компютри.
Децата влизат в интернет да гледат видеоклипове, слушат музика, играят игри и търсят информация за домашната си работа. По-големите влизат в социални мрежи.
Най-популярната интернет дестинация остава мрежата за видеосподеляне “YouTube”. Тя се използва всеки ден от почти половината от 16-годишните, най-често чрез мобилен телефон или таблет, като най-много се търсят „забавни” клипчета.
Други популярни онлайн приложения са „Снапчат”, „Инстаграм”, „Майнкрафт” и „Фейсбук”.
Изследването показва и кои технологии изчезват. Почти никой вече не слуша музика на дискмен или друг вид Си Ди-плейър, като мобилните телефони вече са водещото средство за това. Остро намаляват и редовните млади читатели на хартиени списания.


