Бум на разговорите и интернет потреблението заради изолацията - наполовина скочила продължителността на обажданията, двойно повече сме в мрежата
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Социалната изолация заради пандемията доведе до бум в мобилните телефонни разговори в края на март и началото на април, и на всеки две минути има по още една изговорена повече спрямо периоди преди пандемията. Операторите на телекомуникационни мрежи отчитат засилен трафик с 19% и увеличаване на активността при класическите гласови разговори с 46%.
Наред с това интензивното използване на уеб-приложенията за гласова комуникация при ученето у дома и работата от къщи вдигнаха с 41 на сто потреблението на интернет, пише "Монитор".
Стационарните телефони също се възраждат и се ползват с 11% повече при епидемията с коронавируса. Данните са на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), която осъществява засиленo наблюдение върху работата на мобилните мрежи и качеството на услугите за крайните потребители.
След навлизането на популярните „месинджъри“ в ежедневието ни да чуеш някого по телефона вече се случва все по-рядко. Официални данни колко по-малко говорим по мобилните си телефони няма у нас към сегашния момент, но операторите в отчетите си през годините отбелязват намаляване на телефонията. Сега обаче мобилният глас е в своеобразен ренесанс и на всеки две минути има по още една изговорена повече.
При фиксираните мрежи като домашния интернет телекомуникационните оператори у нас успяха бързо да се справят с нарастване на потреблението на интернет с близо 50% веднага след въвеждането на извънредното положение, което се случва за първи път в историята, коментира увеличението пред „Монитор“ председателят на Асоциацията на телекомуникационните оператори Петър Ризов. „Ако в „прековид ерата“ пиковото натоварване беше от 19 до 22.30 часа, то сега мрежите непрекъснато са в интензивен режим“, казва Ризов. От 8 часа сутринта до обяд учениците са на онлайн училище, а работещите от дома ползват инструментите за служебна комуникация като Skype и Webex, които стават все по-полулярни и ползват повече трафик. По данни на телекомуникационните оператори първата седмица на месеца пикът на ползване на интернет у дома е продължавал до ранните часове на деня. Тоест не толкова се е вдигнал трафикът, а часовете, които се ползва, са се разтегнали през по-голямата част на денонощието. Въпреки това не са констатирани прекъсвания и проблеми в мрежите на телекомуникационните оператори, отчитат от КРС. Даже при проведените тестове са констатирани нива, съответстващи на добра и много добра степен на покритие и 99.5% успешни повиквания за гласовите услуги, коментират още от комисията. При доставчиците на интернет Ризов коментира, че е нямало как да минат без технически проблеми заради по-високото натоварване, но за кратки интервали и с допълнителните средства, вложени в техника, са довели до спокойствие на абонатите им. По-голямото потребление няма да доведе до по-високи цени, успокояват операторите, но отчитат клиенти, които закупуват по-скъпи планове, за да използват по-бърз интернет у дома.