ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Какво показва проучване за конкуренцията в хазарта и профила на играча?
Над половината от хората, които залагат в хазартни игри онлайн се подчиняват на личното си предчувствие при изграждане на стратегията си, а не на предишен опит или приятелски съвети. Профилът на потребителите на онлайн хазартни платформи най-често е човек с висше образование, с доходи над средната за страната заплата.
Данните са от национално проучване на социологическа агенция Прагматика, направено за efbet сред 800 пълнолетни граждани, които са залагали онлайн в различни платформи през последната година. Проучването е може би първото по рода си след сериозните размествания на хазартния пазар през последните 2 години и навлизането на множество нови букмейкъри, които работят в реална конкуренция за привличане на клиенти.
Резултатите разбиват някои от митовете, свързани със залаганията – като например, че голямата част от играчите задлъжняват от онлайн залаганията и че са хора с ниски доходи и образование.
84% от запитаните играчи са категорични, че не обичат да дължат пари, а 64% спестяват пари за черни дни. 71% казват, че харчат печалбите, за да си доставят удоволствие вместо да ги заложат отново. Най-голямата част от хората, които залагат онлайн са с висше образование – 64 %, а 60% получават над средната работна заплата (над 1500 лв.), като в това число не влизат хората, които не искат да отговорят на въпрос за доходите си (11%)
Проучването очертава потребителско поведение, отчитайки какъв е опитът и стратегията на играчите в онлайн залаганията, честотата и размерът им, отношението към бонусите, предпочитанията за платформата, която би избрал. Според данните на „Прагматика“ има 4 основни групи хора, които залагат онлайн – редовни играчи, професионалисти, пасивни играчи и нови клиенти.
Те показват различни потребителски навици – например усетът и интуицията надделяват в стратегията и преценката на повечето редовни, пасивни и нови играчи. Само профитата правят изключение, посочвайки опита си в онлайн залаганията досега като водещ елемент в изграждането на стратегията им.
Данните сочат също, че колкото повече опит трупа играчът, толкова повече престава да се доверява на преценката на приятелите си по отношение на залаганията. Това ясно личи от разликата на поведението на отделните групи. „Обади се на приятел“ е коз, който ползват 17% от редовните играчи и също толкова от новите клиенти. На приятелски съвет за мача се доверяват и 15% от пасивните, които са определени като рационални хора, които залагат само около големи спортни събития. В същото време само 5 % от профитата казват, че се консултират с приятели при преценката на какво да заложат. Характерното за тях е, че това са хора, за които тръпката е в това да докажат спортните си знания „като им излезе мач“ и почти не се влияят от друго освен от своята експертност.
Други ключови фактори за успешна стратегия при залозите са прогнози в специализирани сайтове, информация за намаляване на риска и дори настроението. Добрите коефициенти и сигурността на платформата са сред първите причини една платформа да бъде предпочетена пред конкурентна.
еfbet e сред най-известните и често използвани онлайн сайтове за залози сред редовните, пасивните и новите клиенти, показва още проучването. Далеч назад в резултатите остават Winbet, Palms Bet и други от появилите се напоследък платформи за онлайн залози на българския пазар.
Топ 3 от причините, които са накарали клиентите да предпочетат платформата на еfbet пред конкуренцията са бонус (56%), доверието към позната марка (38%) и добре организиран сайт (35%), следвани предпочитанията към високите коефициенти и безплатния залог.