BG EN

Българин спечели „Оскар“ за реклама с Елтън Джон

ГАЛЕРИЯ ШОУ

Българин спечели „Оскар“ за реклама с Елтън Джон

15835
на 06.02.2019
Българин спечели „Оскар“ за реклама с Елтън Джон
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Българинът Камен Марков е сред големите победители на тазгодишните награди VES (Visual Effects Society Awards), прочули се със статута на „Оскар“-ите на визуалните ефекти. Сънародникът ни и екипът му бяха номинирани в две категории, като си тръгнаха от церемонията завчера с една статуетка. Тя е за голямата награда на вечерта в сферата, а именно – най-добри визуални ефекти в тв реклама (Outstanding Visual Effects in a Commercial), пише Монитор.

препоръчано

Приза си той заслужи заради коледния си промоклип на британската луксозна верига Jоhn Lewis - „Момчето и пианото”, където с участие се разписва и Елтън Джон. За първи път видеото бе излъчено през месец ноември, като още след първата си поява на екрана се превърна в истински хит. Камен, чиято адресна регистрация към момента го позиционира в Лондон, работи по рекламата като главен дизайнер и технически ръкодовител на екип от около 40 специалиста, част от водещата международна VFX компания MPC.

Изключително съм щастлив и развълнуван да бъда номиниран - особено за това отличие, тъй като това са най-значимите технически награди в бизнеса. Това е и една от технически най-сложните реклами, върху която съм работил някога.

Възможността да се включа в този мащабен проект е не само мой личен успех, но е и значимо признание за целия ни екип”, коментира Камен Марков дни преди церемонията.

От техническа гледна точка „Момчето и пианото” е голямо предизвикателство. Използваният от Камен VFX подход е уникален, тъй като рядко се среща в създаването на реклами. Вместо това обикновено се използва в игрални филми. Чрез специален софтуер и голям набор от фотографски и филмови референции, Марков и екипът му успяват да пресъздадат етапи от житейското битие на Елтън Джон в прецизни детайли. В категорията за най-добро фотореалистично изпълнение на визуални ефекти в ТВ реклама, където българинът бе отново номиниран, триумфира промоклипът на Apple – Welcome Home („Добре дошъл у дома“).

Световната асоциация за визуални ефекти раздава ежегодно холивудските отличия за най-забележителните постижения в сферата на VFX. Сред номинираните тази година бяха още филми като „Феноменалните 2”, „Изгубени в космоса”, „Бохемска рапсодия” и „Първият човек”. „Отмъстителите: Война без край” пък си тръгна с общо 4 статуетки в архива, сред които бе и тази за най-добри визуални ефекти в игрален филм. Сред анимациите бе отличена лентата „Спайдър-мен: В Спайди-вселената“.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите
ПИК TV x
Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО) Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО)
ново
Днес: 3
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК