ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Продажбите за България в Русия в момента продължават да стагнират, като основните причини за обръщането им не са в полезрението и възможностите на българската държава. Това заяви пред БНР Галин Георгиев – управител на един от ключовите туроператори, които оперират В Русия.
Той коментира в предаването „12+3“ на програма „Хоризонт“ спадът на руските туристи – до 25% според някои туроператорите на базата на ранни записвания, преди утрешния българо-руски туристически форум в рамките на визитата на руския премиер Дмитрий Медведев.
Галин Георгиев сподели и причините за този спад според него.
„На първо място доходите на руските граждани стагнират вече доста години… Втори фактор е, че миналата година специално конкуренцията с Турция бе категорично спечелена от турския туристически продукт – ценово и като качество. Третият фактор е, че има огромно количество апартаменти и жилища в България – по Черноморието и не само там вече, собственост на руски граждани, които се посещават не само от самите тях, но и от техни семейства, приятели, роднини… Т.е. организираният туризъм естествено губи по тази причина“, обясни той.
Освен това Русия като държава се стреми да запази туристическия поток вътре в страната и последните 4-5 години много усилено се разви този вътрешен туризъм, добави Георгиев.
Пренасочване на туристи към Турция констатира и Иво Богданов от друг голям български туроператор, работещ на руския пазар. По думите му ранните записвания показват лек спад на руските туристи – 5-10%.
Възможно е обаче при т.нар. оферти в последния момент да бъдат продадени по-големи обеми, коментира Галин Георгиев. „През последните години динамиката в бранша стана много висока, тенденциите бързо се променят, така че е трудно да се каже какво ще се случи след няколко месеца“.
Детските ваканции също бележат спад, посочва Галин Георгиев. Според когото България като цяло изпълнява руските критерии за детски туризъм, тъй като са останали обекти, които предлагат доста високо ниво.
Според Иво Богданов въпреки конкуренцията между България, Турция и Гърция предлаганите пакети и цени са различни за трите страни. „Всеки пазар от изброените три си има ниша, към която руският турист се насочва“.
Няма драстични оплаквания от руски туристи за продукта, който България предлага, подчерта Иво Богданов. И добави, че оплакванията са свързани най-вече с обслужването.