BG EN

ВАС остави в сила решение на съда срещу нелоялна търговска практика на „Йеттел България" ЕАД

ГОРЕЩО
Животът днес

ВАС остави в сила решение на съда срещу нелоялна търговска практика на „Йеттел България" ЕАД

49709
на 07.05.2025
ВАС остави в сила решение на съда срещу нелоялна търговска практика на „Йеттел България ЕАД
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Върховният административен съд остави в сила решение по административно дело № 3921/2024 г. на Административен съд София- град, с което е отхвърлена жалба на "Йеттел България" ЕАД срещу заповед № 931/10.10.2023 г. на председателя на Комисията за защита на потребителите –(КЗП). С процесната заповед на дружеството е забранено при упражняване на своята дейност да използва нелоялна търговска практика – да възпрепятства правото на потребителите да прекратят договорите си, като не отразява в своята система подадените от тях заявления за отказ от услуги и заплатени парични задължения.

препоръчано

Върховните магистрати приемат мотивите на първоинстанционният съд, че посочената търговска практика противоречи на изискването за добросъвестност и професионална компетентност и променя съществено икономическото поведение на средния потребител, когото засяга, тъй като, както е в случая потребителят е поискал прекратяване на договора и е заплатил неустойка за това, а резултат на нелоялната търговска практика е променил поведението си като е като е пренесъл телефонния номер при друг мобилен оператор.

Съгласно Закона за защита на поребителите "Търговска практика" е всяко действие, бездействие, поведение, търговска инициатива или търговско съобщение, включително реклама и маркетинг, от страна на търговец към потребител, което е пряко свързано с насърчаването, продажбата или доставката на стока или предоставянето на услуга на потребителите.

В случая се касае за съзнателно недобросъвестно поведение на служител на дружеството, който е приел заявление на потребител, което той е подписал и е взел сумата 150 лв. неустойка за прекратяване на договора. Въпреки че заявлението е било входирано, то не е било регистирано и приетата от служителя  сума от 150 лв. не е била отразена като платена по абонатната сметка на потребителя. Предадената от потребителя на обслужващия служител на 03.04.2023 г. сума от 150 лв. е внесена по абонатния му номер едва на 13.05.2023 г. от служителите в офиса. Това е станало след извършената проверка, след издаване на фактура, с която е изискано заплащане на неустойка по договора.

АССГ правилно е приел, че приложената принудителна административна мярка, освен прекратителен има и превантивен характер, тъй като ако подобно поведение не се санкционира, то би могло отново да се повтори.

Решението по административно дело № 11989 от 2024 г. не подлежи на обжалване.

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за 19 май: Лъвът да не отказва колегиална помощ, Везните да не форсират бизнеса си, Стрелецът да не разчита на късмета си САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за 19 май: Лъвът да не отказва колегиална помощ, Везните да не форсират бизнеса си, Стрелецът да не разчита на късмета си
ПИК TV x
ПЪРВО В ПИК TV! Борисов, Желязков и Петкова решиха кризата в София - отпускат пари от бюджета за заплати на шофьорите и работниците (ВИДЕО) ПЪРВО В ПИК TV! Борисов, Желязков и Петкова решиха кризата в София - отпускат пари от бюджета за заплати на шофьорите и работниците (ВИДЕО)
ново
Днес: 72
hot
най-четени новини в момента
Сега
21267
четат ПИК