ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Новата транспортна схема на Велико Търново предвижда въвеждането на две автобусни линии, които да свържат северните и южните квартали, така че гражданите да не се налага да сменят автобуси през централната градска част.
На общественото обсъждане стана ясно, че с новата организация на движението в общината няма да остане населено място, което да не е обезпечено с обществен транспорт.
Във Велико Търново няма обществена транспортна свързаност на крайните квартали "Картала", "Бузлуджа" и "Зона В", както и връзки на кварталите с разрастващите се промишлени зони в града. Този проблем се решава с пускането на две нови линии с номера 1 и 7 и удължаването на други линии.
Невъзможно е да се осигури автобусна линия до сателитния квартал "Велико Търново хилс", посочи заместник-кметът проф. Георги Камарашев по време на общественото обсъждане на новата транспортна схема: "Пътят е частен, не се знае какво ще поиска частникът от нас. Наклонът е много голям, водили сме превозвачите, те отказват, особено с по-тежките автобуси".
Село Емен, което беше откъснато, се планира да има от догодина по един автобус сутрин и вечер два пъти в седмицата.
Невъзможна за реализация остава идеята пътниците да купуват единна карта за всички линии, които се обслужват от двамата частни и от общинския превозвач: "На този етап е нереалистична, а вече светът отиде през мобилни телефони да се плаща, а ние все още сме на ниво контрольори", коментира проф. Камарашев.
Предстои транспортната схема да бъде гласувана от Общинския съвет на декемврийското му заседание, информира БНР.


