Версия! Тежките наранявания при ужаса край Микре говорят за липса на предпазни колани
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани. Това коментира в студиото на сутрешния блок на Би Ти Ви „Тази събота” Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.
„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, разясни той.
„Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние“, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.
И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.
Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза пък Стратиев.
„Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна“, смята Владимир Тодоров.
По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.
Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна.
Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.
Относно обезщетенията Владимир Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.
„Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти - призова Тодоров. - Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще има наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси“.