ГОРЕЩО
ИДЕ СЪДНИЯТ ДЕН! "Живият Нострадамус": Експлозивни катаклизми в Кремъл през 2026 г. Путин се оттегля, създава триумвират
ИЗХОДЪТ СЛЕД РЕВОЛЮЦИЯТА или как докато народът, който е искал истина, накрая ще остане измамен от собствените си говорители
Политологът Димитър Ганев: Следващата оставка ще бъде на Радев
Д-р Гълъбова ги разби: Тежко ни, ако лицата на протеста влязат в парламента
Вежди Рашидов с УДАРЕН КОМЕНТАР: ДПС-Ново начало на Пеевски призовава да не се мразим - в него има всякакви етноси и е приятно за гледане
Вижте най-интересните моменти от първите години на британската подземна линия
Откриването на лондонското метро през 1863 година води до проблеми, непознати по-рано, които понякога са решавани по куриозен начин, пише БТА, цитирана от ДПА. На тържествения банкет за откриване на първата линия на метрото на 10 януари 1863 година не присъства премиерът лорд Хенри Палмерстън. Тогава той е почти 80-годишен и заявява, че иска да остане възможно най-дълго време "над земята". Първите влакове в метрото са задвижвани от парни двигатели. Въздухът в подземната железница бил толкова замърсен, че управата одобрила искането на машинистите да си пускат бради, които да филтрират въздуха. Предприемачите, които експлоатирали първата подземна линия, твърдели, че лошият въздух "ободрява атмосферата" в тунелите и създава "един вид здравословно убежище за хора, страдащи от астма". През първите години някои от влаковете нямали прозорци, тъй като според производителите в метрото просто няма какво да се гледа. Тези вагони били силно недолюбвани от пътниците и по-късно били направени по-удобни. За да преодолеят страха на хората от първите ескалатори, водещи под земята, предприемачите назначили мъж с дървен крак, който демонстративно да се вози нагоре-надолу. Още преди 150 години лондонското метро е превозвало 30 000 пътници дневно, а днес броят им е нараснал до 4 милиона.препоръчано


