ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Няма разнобой между Община Пловдив и превозвачите, които обслужват 29-те линии на градския транспорт по отношение на графиците, по които се изпълняват курсовете в пандемията. Те са разредени в слабите часове, защото няма достатъчно мераклии да използват рейсовете.
"В пиковите часове автобусите се движат с редовен график, който е разреден в обедните часове, когато няма голям брой пътници“, обясни пред "Марица" Тодор Чонов.
Според него общината и транспортните фирми са готови да пуснат допълнителни рейсове, ако има струпване на хора. Данните на общинското предприятие сочат, че със затварянето на училищата, детските градини и заведенията пътниците са намалели значително.
Автобусите през деня наистина вървят полупразни, но пътниците не са доволни от радредения график, тъй като заради разредените разписания се налага да чакат на спирките в студа по 15-20 минути, та дори и повече. Вечер дори и преди въвеждането на 20 процента намален брой на рейсовете голяма част от колите се движеха с интервал до половин час. Сега след 19.30 часа на спирката се виси по 20-30, понякога и по 40 минути, споделят пътниците, които ползват редовно градския транспорт във вечерни часове.
Невъзможно е да разчиташ на последен автобус, обявен в разписанията, защото често се оказва, че ги няма. Дори и на електронните табели, на спирките, които в последните няколко месеца дават сравнително точна и пълна информация, по тъмното се изписват стресиращи интервали - 26, 28, 32 минути.


