ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Индексът на потребителското доверие, който се изготвя от аналитичната компания Nielsen, се е понижил до рекордно ниско равнище през първото тримесечие на 2016. Това съобщава руският вестник „Коммерсант”, който се позовава на изследване, извършено от компанията. По скалата на анализаторите индексът е достигнал 63 пункта, докато през първото тримесечие на 2015 година той е бил 72. Това е минимална стойност за целия 11-годишен период на наблюдение.
Делът на руснаците със свободни парични средства е 82%, а през 2009 година този показател е бил 93-96%. В началото на 2016 година живеещите в Русия са харчили свободните си пари за нови дрехи (36%), за отпуск (31%) или са правили спестявания (31%).
От отговорилите на въпросника 76% са обявили, че се стремят да правят икономии. От развлечения са се отказали 59% от запитаните, от купуване на нови дрехи – 61%, а със старата си електроника са останали 45%. Към по-евтини продукти са минали 52% от участниците в изследването. Делът на очакващите „не много добри” или „лоши” перспективи на трудовия пазар е нараснал до 83%.
Броят на вярващите в „не много добро” или „лошо” положение в бъдещето се е увеличил до 69%. Отбелязва се, че 88% от запитаните са нарекли състоянието на руската икономика „кризисно”, 55% от тях вярват в излизането на страната от създалата се ситуация. Изтощение или изразходване – така може да се охарактеризира състоянието на руските потребители, според Марина Лапенкова от "Nielsen Россия".


