Вход
София
Времето в София 10 o C

Главозамайващи 4 милиарда за строителство вкарва Фолксваген у нас за 2 години! За да спечелим, рамо на Борисов трябва да дадат и...

Главозамайващи 4 милиарда за строителство вкарва Фолксваген у нас за 2 години! За да спечелим, рамо на Борисов трябва да дадат и...

на 21.08.2019
182392
54
Главозамайващи 4 милиарда за строителство вкарва Фолксваген у нас за 2 години! За да спечелим, рамо на Борисов трябва да дадат и...

Макар битката за завода на Фолксваген в Източна Европа да навлиза в крайната си фаза и България отново да набра скорост и тежест, ПИК призовава както държавните институции, така и частния сектор да се обединят за решаващата офанзива в идните 60 дни.

Аутомотив клъстър България вече е мобилизиран пределно и използва своите корпоративни интрументи за комуникация и преговори с немския конгломерат и гравитиращите около него консултанти и експерти. Собственикът на терена Кремиковци, Soravia Group, също даде силна заявка в немски медии, че е ангажирал топ ниво специалисти в инженеринга и планирането, за да убеди борда на Фолксваген в предимствата на площадката „Кремиковци“.

Нашият анализ на източници в турските медии показва, че около потенциалната локация около Измир в Турция през последните седмици се завихрят вътрешни проблеми. Покрай геополитическите офанзиви на президента Ердоган в Сирия, инфраструктурните проекти и визията за индустриализацията около Измир започва да буксува. На пръв поглед силно развитият метрополис има скрити слабости, свързани с логистиката на произведената продукция, както ПИК първи разкри.

От друга страна, президентът Ердоган с едноличната си власт е успял да увери представителите на Фолксваген, че гаранциите му за спазване на сроковете за строителството от 3 години са железни и няма да има нито ден забавяне.

„В Турция може глави да се търкалят, но там след 3 години ще има завод“, коментират запознати с темата.

Ето защо редакцията на ПИК отправя призив към Българска строителна камара да се активизира паралелно на Аутомотив клъстър в България и да ударят рамо на премиера Борисов в тази стратегическа за държавата икономическа битка.

Според нашия анализ строителните фирми в България ще бъдат едни от най-печелившите при привличането на завода у нас и особено ако това е първа стъпка към изнасяне на българското индустриално производство на следващо ниво.

По публични данни инвестицията на Фолксваген ще бъде около 1.5 милиарда евро, като по информация на ПИК около 1 милиард евро ще бъдат вложени в основен капитал – сгради, машини и съоръжения. Вероятно около 750 милиона евро ще бъдат директно разпределени на български строителни фирми, като се очаква всички топ 5 строители у нас да бъдат мобилизирани за изграждането на завода.

Освен инвестициите в самия завод, президентът Росен Плевнелиев разкри и че българската държава планира мащабна инфраструктурна офанзива около площадката в Кремиковци. Плевнелиев разкри, че правителството ще докара метрото, ще изгради специализирана площадка за обработването на стотици влакови композиции, автовози и камиони на ден.

Според наши източници Фолксваген държат изключително много цялата ЖП инфраструктура около Кремиковци и по линията София-Румъния/Сърбия да бъде обновена изцяло. Техните инженери няколко пъти са се срещали с представители на транспортното министерство и са поставили ЖП инвестициите като категорично условие. Очакваме публичните инвестиции в инфраструктура да бъдат също на стойност около 750 милиона евро, като голяма част от тях ще бъдат и европейски средства, които вече са планирани умело от зам-министър Нанков в тази насока.

Към инвестицията в завода и строителството на прилежащата инфраструктура, трябва да се добави и инвестициите на доставчиците на автомобилни компоненти от първи ред (т.е. най-близки до крайния продукт), които ще бъдат ситуирани в непосредствена близост до мега-фабриката на VW в самата зона „Кремиковци“.

„Трудно е да се изчисли точната инвестиция за фабриките от първо ниво, тъй като плановете на Фолксваген за обема производство непрекъснато се променят - все пак, очакваме това да са допълнителни 200-300 милиона евро“, коментират пред ПИК запознати с темата.

Министър Караниколов коментира преди дни, че България преговаря и с южнокорейска корпорация за инвестиция от около 1.5 милиарда евро. Става въпрос за огромна фабрика за производство на батерии за електромобили. Подобни проекти бяха обявени вече в Унгария и Полша като общата им стойност е малко над 1 милиард евро.

По информация на ПИК, 1.5 милиарда евро е общата инвестиционна програма на южнокорейците, която вероятно ще бъде разделена на две поради по-рисковата обстановка в Източна Европа и България реалистично ще се бори за дял от около 50%.

Консултанти, работещи за автомобилната индустрия зад Океана, коментираха пред ПИК, че вероятно става въпрос за гигантски корейски производител на батерии, който е част от конфиденциален план на Volkswagen за отваряне на няколко „гига-завода“ за батерии по подобие на Tesla.

Според нашите източници първият такъв мега-проект е започнат в началото на годината близо до Атланта, където партньорството между корейците и Фолксваген е обявено официално – за разлика от Европа, където то още се държи под похлупак.

„Ако става въпрос за същата компания, българските власти трябва да знаят, че става въпрос за синергично производство, което предполага близки локации между завода за електроавтомобили и завода за батерии – т.е. привлекат ли Фолксваген, южнокорейците ще дойдат също, но провалят ли се с немския завод, много вероятно е този за батерии да го придружи в Турция“, коментират експертите пред ПИК.

Простата сметка показва, че директните строителни поръчки от завода на Фолксваген, прилежащата инфраструктура и свързаните с него частни фабрики от първо ниво ще осигурят на българските топ строители поръчки за близо 4 милиарда лева за срок от 2 години и половина. Тоест, българските строители ще удвоят инфраструктурните си поръчки, съответно ще удвоят и своите печалби, инвестиции в техника, персонал и заплати.

И това без да броим възможното привличане на други, свързани заводи или втора голяма аутомотив инвестиция.

Ето защо призоваваме Българска строителна камара да се активизира и да окаже максимална подкрепа на правителството, както и да гарантира пред Фолксваген, че плановете им за строителство ще бъдат изпълнени прецизно и в срок.

Сподели:
Напиши коментар »
(54)
1
Овчи мечти .
2
По добре ПИК и началниците му да не участват,за да имаме шанс!
3
Защо лъжете хората , фолксваген избра Турция ?
4
Пик не разбрахтели че шансовете ни за този завод клонят кън 0%
5
А дано, ама надали.
6
Да се внушава : " Фоксваген няма да дойдат в България заради Премиера и министрите " ! Тука хитроумно може да забиете че "Бойко " иска 10% комисионна " тролчета изроди мои !! Балъка ша са фане
7
нашите строители ще пстроят завода за 2 години и после 5 ще правят ремонт на построеното
8
ВЕЛИК СИ БОЙКО,НАИСТИНА...ВЕЛИК!!! МАЧКАЙ ТАЯ КОМУНЯГО-ПЕ.ДЕ.РАСКА ИЗМЕТ, ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ Е С ТЕБ!!!
9
Най големите минетчии са пикаджиите
10
Абе ! Кой е луд да налива милярди и после да е на загуба ?! Нито инфраструктура,нито държавни гаранции,нито квалифицирана работна ръка.Тия от фолксваген сигурно са яко прости.Почти колкото Тиквата.
11
Положението е следното: държавата трябва да се ангажира за 50% сумарен еквивалент на външната инвестиция. Ясно и точно - било с данъчни преференции, било с инфраструктура, било с логистика. Всякакви геополитически глупости не вършат работа. Ако правителството вкара 1 млрд срещу 2 милиарда, за 10 години парите се избиват. Но, има работа, има постъпления.
12
Фолксваген търсят мирна страна ,а не такава която се въоръжава със самолети за да води битки
13
Тъпите комунисти не искат да има завод на volkswagen ! С всички средства пречат ! И Радо пъпката и той ! Боклуци червени ! Няма угодия за тях , гадните и нагли комунисти !
14
Заради изцепките на тъпият Фатмак и началник Деса Интелекта ,WV отлагат решението относно завода за октомври!Условието е Чехлю Радев и Деса Простакеса да се уволнят! Ха наздраве другари,видяхте на какво е способен червеният,малоумен парцал!Не за първи път,за парата(рублите или крони) продаде си душата и България!Анатема!
15
Ала, Бала! Глупости на търкалета! "Фолксваген" избра Турция, тези писания за предизборни алабализми!
16
Много им е мъчно на ГАДОВЕТЕ, че въпреки далаверите на Кърмит Тъпанчев по време на служебното му правителство, не взеха властта!Сега се молят на Путин да дойде с Червената армия за да им помогне!Когато БСП управлява е шок и ужас, фалити на банки и заводи, за това младите бягат от България, чувстват се несигурни, че БСП може да се върне начело с Биволицата от с.Крушовица!Страх ги е от повторението на Лукановата и Виденовата зима, защото главните виновници за което са в Позитано!Няма по-големи бандити и мафиоти от Червените Кхмери, начело с Нинова,Йончева,Гечев и Кико Контрабандиста!Тъпанчев им е говорител, но е Никой, само Баджанаци от претенциозна съпруга с нисък интелект и с кърваво червени идеи за бъдещето на България!
17
Пожелевам ти да откъснеш най-голямата тиква с най-големия чеп и да ти го навря...........Памперс такъв
18
Надеждата умира последна или гладна кокошка просо сънува. Никой няма да инвестира в държава която има треторазрядна мутра за премиер. Нито Радев нито Нинова са ви виновни реалноста е такава. В сайта на Герб Пиш просто правят предизборна пропаганда. Но дебилите вярват, и всеки който го казва на глас е комунист. Опорки който разбира се им се пускат за да могат да се надлъгват. Абе по добре 3 милярда в кеш за щаигите на американците отколкото реални инвестиции в България. Сега олигуфрени почвайте да плюете СЕГА......
19
Еййй,толкова междубългарска омраза,толкова....чак да се прехласне човек.Завод за чиста индустрия се задава и вместо да помагаме ,ние се чудим каква по-голяма гадост да излеем.Вярно,че пред казана на българите няма пост.Нали искате децата ни да се върнат,как да стане това има ли някой идея,по-добра от тази за новата индустриализация на страната,кажете,дайте идеи,само не ми пишете колко сме били велики при комунистите,защото Кремиковци беше завод с технология от 30-те години на миналия век и умориха народа от софийското поле.
20
Фауве е затворена страница само бойко и пик лъжете на поразия.А Измир се управлява не от е Ердоган а опзицията
21
Ние от твърдоглавите комуняги не очакваме нищо добро . На тях им дай само да рушат и крадат
22
Заводът на "Volkswagen" ще е в Маниса , до Измир ! А какво стана с "Hyundai" ?
23
Шефа не е добре с главата, това всички го знаят. Какво му е "главозамайващото" след като при Станишев средногодишно чуждите инвестиции бяха по 8 млрд. евра ? VW вече са в Турция. Биографията на Питека възспира инвеститорите. Ние в ПИК всеки ден го къпем, но той е много оцапан.
24
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
25
отговор на коментар
Абе рик, ти Турция за по-мирна от България ли я приемаш!?!?Ха-ха -ха !
26
Бальшая мъка е налегнала другарите комунисто-русифили.Самолетите ни Американски,заводите ни Германски.....Таваришь Путлер ще е недоволен...
27
Само в ПИК: "НАСА инвестира 100 милиарда, ако премести базата си в България. Всички помогнете на премиера"
28
Ердоган вдигна летището за 2 години. 24/7 работа и пускане най голямото в света. Тука един път правят и после поправят. Кой ще ви дойде бре.
29
Това са предизборни глупости! Няма кой да дойде в България и всички го знаем! Въпроса е кой има смелост да го признае? Само не знам при толкова лъжи какво ще се случи, ако точно преди изборите VW изплюе камъчето, че завода ще е в Турция! Тиквата ще трябва да се пресели на Луната! Заго да настигнем Турция в икономиката ще са ни нужни мнооого годинки! Турция изработваше части и сглобяваше даже прехваления F-16 и най-вероятно нашите самолети щяха да са турско производство. Но Ердоган се сдуши с Путин, закупи С-400 и Тръмпи реши да пореже турчолята! Най-вероятно завода ще го построят в Индия, така, че да са ни VW !
30
Никой не е идиот за да строи в тикволандия , управлявана от крадлив простак и престъпник и населена с чалго питеци.И кой ще работи в този завод , след като няма абсолютно никакви кадри с подходяща квалификация.Или ще търсим кадри в индианските резервати на виртуалния Винету..Или ще се молим на Буда да ги създаде?Едно е да искаш , съвсем друго е да можеш.И защо германците ще искат да се съобразяват с идиотските регулации в ЕС а в Турция ще си правят каквото искат.
31
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
32
Е, сега вече, след този сърцераздирателен "призив" на ПИК, вечния Матросов на Боко Тиквата от Банкя, НИКОЙ няма и да помисли за подкрепа на Тиквопитека! Даже напротив! Абе, ПИКлювци, не виждате ли колко много ви мразят хората бе, нещастници? И колко много ви презират, кълнат ви и ви псуват! Я си налягайте парцалите и дръжте Катюша! Тя струва повече от всякаква подкрепа на Боко за VW!
33
Просто питам с елементарен въпрос: Ако сте решили да направите от гола поляна огромен хлебозавод, къде ще изберете локация? Във Каленик- Видинско ( от там е чалгопитека Иларионов,който бърка лепила за мазилка с голи ръце- абе видински питек) или примерно Пловдив? Колко хляб ще продавате ежедневно в Каленик с общо 50 къщи и двайсет колиби,и колко в Пловдив? Къде е по сигурно, да намерите технолози, грамотни пекари, качествени " месачи"? В Каленик,където " звездата Иларионов" бърка в опасно лепило с голи ръце, или Пловдив? Комшиите към момента продават ежегодно над 65 хилядиWV на вътрешния пазар.Без да са основен производител.Ние- в Каленик колко ще продаваме годишно?
34
КАТО ГОВОРИШ ЗА СТРОИТЕЛИТЕ В БЪЛГАРИЯ, ТИ КОЛКО КЕНЕФА СИ НАПРАВИ В ДВОРА В ТВОЕТО СЕЛО??? ТЪП ОЛИГОФРЕН!
35
Данке, ти вече и Петър ли се назоваваш?! Опасна си Данке, давай можеш още!!!
36
a пирамидата елана нет
37
Samo da popitam ot WV znaqt li che mislqt da otvarqd zavod v BG ili borisov shte di informira skoro.
38
Щом Чехлю и Пикалко са се заели с този въпрос, няма как заводът да не е у нас....
40
Този коментар съдържа нецензурно съдържание!
41
Този човек, ако го няма вярвайте българи-не вие от кръгове, като "Капитал", "Орион" и прочие и прочие, а вие прегърбените от работа, неспящи, недохранени и болни-вярвайте, ние в буквалния смисъл на думата-УМИРАМЕ!!! КГБ-ГРУ червено-комунистическите мафиоти ще ни оглозгат до кокал!!!
42
А бе Петре, а бе Христозов, ти май си слънчасал 4 000 000 000 пъти !?
43
Абе, кога най-после този неграмотен изрод ще бъде вкаран в затвора? За геноцид и престъпления към българския народ!
44
Фолк колата ще е в най-бедната страна! Това е толкоз просто и логично? Какво тук значи някаква си личност?!
45
Ще им развалим колата.
46
Абе приятел, ти като си част от повечето българи, които по твоите думи са "прегърбени от работа, неспящи, недохранени и болни", какво толкова се радваш на Бойко Борисов? Какво по-лошо ще ти се случи,ако го няма?
47
ако имаше рубрика "ненаучна фантастика"-там трябваше да е поместена.Най-хубавото е,че е наблегнато на едно важно предимство-в България няма еднолична власт.То само заради това печелим.
48
Кой би дошъл тук, да инвстира толкова много пари, неграмотници такива. Тук само outsource - защото за 24 се изнася в друга държава, и като свърши - СФ умира. Аре, отивайте да пиете ракия със салатка, и да погледате телевизия. ....а, да - и да спорите кой е комунист, кой европеец, кой американец)))
49
Пик стига висоти в слугинажа си към ШАЙКАТА и особено към главната тиква. Какво ли получават в замяна ? По убеждение ли го правят или като прости-тутkите за пари ?
50
Да отива в затвора, където му е мястото, да го правят Булка с Букет!
51
“добро утро“ БЪЛГАРОМРАЗИ„червенолилявиПЕТОКОЛОННИЦИ!!! ЕЙ каква радост се радват червените мърши,че видите ли ха дано,ама надали Фолксваген ще направи заводът не в България????!!Що за добитък,що за животно трябва да си, да се радваш,че някой или нещо няма да успее!!Ама може би си просто един крадец на ДДС,ток,фалирали заводи и сегашното статукво ти евава мамицата?!Или си даден под съд крадлив “олигарх“,дето топорът на законът ти е увиснал над вратът?!Благодарим ви ДРОГАРИ КОЛЕКТИВНО ОРГАНИЗИРАНИ ХЕЙТЪРИ!!Омразата ви сочи,че България е на верен път!!Вижда се че това място тук на Балканите или както го наричаме нашата Родина,не вие по вкуса и по мярката?!Винаги Русия,Турция,даже и Албания са за предпочитане пред нея,Родината ни де?!Сайтът на ПИК е долен,кален,гаден,а пък вие в противоречие с нормалния човешки ум висите мъди денонощно да хабите колосална енергия да ни убеждавате че сме зле и че сайтът ни лъже,че сме добре?!Ами ние обичаме да се лъжем,да си мечтаем за Фолксваген,за Хюндай,а не за москвич,лада,за руская губерния и так дале.Едно примерче!!!!В България живеят над 500 000 руснаци,а в Русия едва ли има и 5000 българи??!!Вие за какво работите,да обърнете резултатът ли??!! Ами дерзайте товарищи,главите ви са от бетон,това го знаем и ви трябват четири кубика дърва на червена тиква за да уври!!!
52
Днешните модерни заводи за автомобили са свели до минимум изискванията за брой квалифицирани работници - много от важите операции по сглобяването се извършват от роботи. Управата я интересува ЖП-линиите - как да доставят суровини и материали бързо, евтино и много и как да си извозват продукцията - пак бързо, евтино и по-много. Сигурно вече са наясно с нашите ЖП-линии и нашите железни влакове от 1975 година...
53
преди да си скочил...
54
https://europe.autonews.com/automakers/volkswagen-picks-turkey-new-factory
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
Кой е най-успешният политик в България по време на прехода?
Общо гласували: 13741
архив

Пролет.. Нощ... Те излязоха на балкона, потръпвайки от нощния хлад. Бяха леко облечени... Тя - по обеци. Той - по часовник.

няма нови новини
Днес: 124
hot
най-четени новини в момента
сега
2912
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК TV: Депутатите подхващат държавния бюджет за 2020 година - гледайте НА ЖИВО!
x
СВЯТА ПОЧИТ: Нарекли свети Йоан Златоуст, защото когато говорил, думите му блестели като злато
x