ГОРЕЩА ТЕМА! Експерти разнищиха състоянието на пътя-убиец - трагедията край Своге е можела да бъде избегната
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Еластичната ограда е декоративна, тя не върши никаква работа в такива участъци. Трябва да се сложат големи стоманобетонни блокове. При наличието им едва ли автобусът щеше да пропадне. Това каза по Нова телевизия инж. Владимир Жиявски за мантинелата в участъка на смъртта край Своге, на който в събота загинаха 17 души, а 21 бяха ранени, след като автобусът им полетя в пропаст.
"Забелязах, че условията за пътна безопасност не са спазени. Основната причина за тази катастрофа - този завой, е можела да бъде разрешена с една или две стоманобетонни блока. Няма отводнително съоръжение. Отчитайки условията - наклоните, кривите, редно е тази асфалтова настилка да бъде с набита фракция", продължи Жиявски.
Той препоръча, че всеки тунел и мостово съоръжение трябва да са с такава набита фракция, която е издържа на тежка натовареност и всякакви метеорологични условия.
"Едната следа е доста полирана. По принцип пътищата са силно натоварени и трябва да се съобразяваме с това. Ако се бяха приложили други технологии, това нямаше да се случи", допълни Иван Стателов, който е експерт по пътните настилки.
"Има и още една причина и това е субективният фактор. Не е нормално на 6 месеца да се провеждат технически прегледи на автобусите, а шофьорите не. Той не е бил обучен, нормално е хората, които раздават книжки, да провеждат регулярни курсове. Не може шофьор на автобус да не е готов да шофира в дъжд или на лед", изтъкна още инж. Жиявски.


