ГОРЕЩО В ПИК! Последни подробности за драмата с падналия МиГ-29. Военният министър: Пилотът не е оцелял

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Министърът на отбраната Георги Панайотов в служебния кабинет на Румен Радев коментира на какъв етап е разследването на самолетната катастрофа, при която на учебни стрелби край Шабла в морето се разби МиГ-29 с пилота от авиобаза "Граф Игнатиево" майор Валентин Терзиев. Каква е причината за гафа на командосите от САЩ, които нахлуха в цех в зоната на поделението в Чешнегирово, коментира още Панайотов по Би Ти Ви.
За съжаление новината не е добра. От командването по спасяването получихме информация, че м-р Терзиев не е оцелял. Изгубихме много опитен пилот и професионалист.
На този етап не мога да съобщя нищо ново. Изказвам съболезнования към семейството. Продължават опитите за вадене на машината, която е потънала на 70 метра дълбочина. Привлечени са частни фирми, оферта е имало и от съюзническа държава, която е отказана. Операцията ще продължи още дълго, но за съжаление м-р Терзиев не е жив.
Случаят е много специфичен. Възможностите на нашия флот не достигат. Можем да пуснем хора до 50 метра. Не можем да разполагаме с всичко, каза Панайотов.
Ако не успеем да открием да извадим черната кутия до 4 дни, тя ще бъде унищожена от морската вода, уточни той.
Няма да ви кажа точния брой на изтребителите, с които разполагаме, защото тази информация е класифицирана, но имаме толкова, колкото е достатъчно за отбраната на държавата. Самолетите са поддържани от РСК "МиГ". Засега няма данни за техническа повреда. Всички опции са на масата. Площта, която трябва да бъде проверена, е 40 кв. километра.
Офицерите, сержантите и генералите според него от ВВС се справят отлично в условията на силни ресурсни и технологични ограничения. Да, чакаме Ф-16, но продължаваме да изпълняваме задълженията си.
Министърт призна и за проблеми с летенето на хеликоптерите "Кугар", но през агенция на НАТО се работи за техния ремонт в Испания. При придобиването фокусът според него не е бил върху поддръжката.