ГОРЕЩ БАРОМЕТЪР: Ново проучване на "Тренд" - ГЕРБ удря в земята БСП на евровота! Управляващите водят с 1,1% (ГРАФИКИ)
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Стабилизация на ГЕРБ и частично възстановяване на подкрепата от скандалите с апартаментите. Минимална преднина на основната управляваща партия пред БСП. Три партии със сигурно представителство в Европейския парламент. ВМРО остава на ръба на бариерата.
16% от всички избиратели в България все още не са решили за кого ще гласуват. Малко над една трета (35%) пък са решили още преди кампанията, а 9% са взели решение по време на кампанията. Трябва да направим уточнението, че теренът на настоящото проучване приключи на 17 май и вероятно в дните до изборния ден процентът на решилите по време на кампанията може леко да се увеличи.
30% пък ще се възползват от правото си на преференция, докато 39% няма да го направят.
В настоящето проучване на интервюираните лица им беше предоставен списък с всички кандидати с имената и подредбата им според регистрацията в ЦИК, като сред тях те трябваше да посочат своето предпочитание. Процентното разпределение е сред гласуващите.
След имиджовата щета, която ГЕРБ претърпя от скандалите около апартаментите и къщите, основната управляващата партия успява да се стабилизира в рамките на кампанията. Възстановяването е минимално, но все пак достатъчно, за да получат лека преднина пред БСП, като разликата през този месец между двете основни партии е в рамките на 1.1%.
ДПС твърдо запазва третата си позиция с 12.8%.
ВМРО остава на четвърта позиция, точно на ръба на бариерата за да изпрати депутат в Европейския парламент (5.8%). „Воля“ успява да покачи своя резултат в рамките на кампанията до 4,8% от гласуващите.
Обединението „Демократична България“ не успява да реализира ръст в последните месеци и остава с 4.2% подкрепа сред гласуващите и с малки шансове да изпрати евродепутат.
По-надолу в подреждането остават „Коалиция за България“ (2.4%), „Атака“ (2%), Патриоти за Валери Симеонов (1.3%) и Възраждане (1.2%).
Проучването на "Тренд" е по поръчка на "24 часа"