ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В последните няколко месеца летище Пловдив се води не към умишлен фалит с цел някой да го купи евтино, а директно към затваряне. Това твърди Дойчин Ангелов, председател на новосформиран Граждански инициативен комитет за спасение на летище Пловдив и бивш директор на аеропорта, предаде кореспондентът на БГНЕС в региона.
На брифинг днес той приведе доказателства в подкрепа на тезата си. Преминаването на летището от 24 часова работа към дневен режим е едно от най- важните- Ангелов разказа как десет минути след редовния вечерен полет на Райън еър за Лондон преди дни не е имало жив човек на терминала дори да вдигне телефон- а е имало ситуация, в която пътник в самолета не е бил допуснат до Обединеното кралство и от компанията дълго време се опитвали да се свържат.
Предстои връщането на снегопочистващата техника на фирма, което е друг съществен фактор летището да не работи в зимните дни- пистите се чистят по специален начин, за да има винаги чиста писта, няколко снегорина трябва да са непрекъснато на разположение от началото на ноември до края на март. Съкращенията на хора на летището продължават, каза още Ангелов, от 150 души персонал перспективата е да останат 50, а и за тях няма да има сигурност. Летището от месец е без складово пространство за горива, което отказва доста компании да летят, каза още той.
В плановете на 60 авиокомпании летище Пловдив е посочено като резервно при невъзможност да се кацне в София заради лошо време. При новия режим на работа тази опция става неприемлива и се отбягва. Интересното е, че местната власт като че умишлено иска да се дистанцира от летището и въпреки създадения фонд, в който влизат няколко общини, община Пловдив видимо го игнорира. Факт е, че в много реклами на туризма в града като най- близко летище е посочено софийското. Това е странно, при положение, че в Европейския съюз се забелязва желанието на много общини да имат собствени летища- от 220 допреди години, днес те са вече 350. Само в Румъния има 16 летища в общините. Тъй като северните ни съседи доста гъвкаво оперират и с летищните такси, цяла Северна България лети от Румъния, твърди Ангелов.
Гражданският инициативен комитет за спасение на летище Пловдив възнамерява да пише отворено писмо до премиера Бойко Борисов и да проведе обществен дебат.