Диана Дамянова издаде Кирил и Асен: По тяхно време имаше доста пари за кампания за еврото, но те не отвориха изобщо темата

ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
От два дни виждам, че в социалните мрежи върви кампания за еврото. Внушението трябва да бъде, че за потребителя нищо не се променя, съветва пиар експертът Диана Дамянова в интервю пред БНР.
Тя призна, че професионално е следила кампанията - как ще тръгне, как се развива и какъв екип от хора ще я прави.
"И точно влязохме в чакалнята, правителство на Борисов падна и имаше известно време бездействие. И дойде правителството на Кирил Петков, и аз като съветник - доброволец на Асен Василев лично се заинтересувах за кампанията. Точно Програмата беше приета и видях, че има много пари, не помня цифри, но цифрата ме впечатли. Тогава говорихме, че трябва консорциум от фирми, убедителни, кампанията да не е плод на корупция, но като че ли там не бързаха. Кампанията не тръгна и след това се заредиха онези правителства, никой не е бил достатъчно дълго на власт, за да се заинтересува от обществените поръчки, където има връщанки", разказа Дамянова пред БНР.
Тя обясни, че като историк е чела за обмяната на лева:
"И всяка обмяна е била свързана с напрежение сред хората. И по царско, и по комунистическо време е имало кампания. Единствено по време на демокрацията хората са лишени от кампания".
Според пиар експерта кампанията за еврото трябва да бъде като за ученици в 3. клас, че "ако им даваш днес 3 лева, утре ще е 1,5 евро, да знаят как да пресмятат".
"Когато инвестираш и купуваш скъпи предмети, отиваш на туризъм, не е безразлично, че не плащаш с твоята валута, а с друга. Винаги когато идват да инвестират чужденци, гледат стабилността на лева. Еврото ще подобри инвестиционния климат. Те не направиха простичкото нещо за българския народ, че за хората нищо не се променя с купюрата на евро и какво може да купи с нея в България, Германия, Франция. Проста е кампанията и може би затова не я направиха. Не ги интересува".