Димитър Димитров от Камара на автомобилните превозвачи изригна пред ПИК: Предателство е трима български евродепутати да не подкрепят родния бизнес! Бесни сме и тръгваме на протести, не са изключени ексцесии
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Скандалът с липсата на трима български евродепутати - Светослав Малинов от Реформаторския блок, Неджми Али от ДПС и Николай Бареков от "Презареди България" набира скорост, след като стана ясно, че само два гласа не са достигнали, за да бъде отхвърлен пакетът "Мобилност" и той да не влезе за гласуване в европарламента (ВИЖТЕ В ОЩЕ ПО ТЕМАТА). Това ще стане в сряда, а за тогава от бранша готвят огромни протести.
Те са решени да търсят сметка и на тримата евродепутати, чиято липса определят като предателство към България и родни бизнес. Ето какво още разкри пред ПИК изпълнителният директор на Камара на автомобилните превозвачи Димитър Димитров:
- Г-н Димитров, как приемате отсъствието на трима родни евродепутати от ключовото гласуване на пакета "Мобилност", за чието отхвърляне се оказа, че не са достигнали само два гласа?
- Подобно нещо не сме очаквали, защото с колегите от две години работим по тази тема и сега в последния и най-решителен момент не сме очаквали точно това да ни провали. Това за нас е предателство!
Знаейки, че това е ключовото гласуване и решителният момент, не виждам какво може да оправдае отсъствието ти. Днес изпратихме мейл до всички евродепутати с уточнението, че без значение какво е становището им по пакета, е важно да ни подкрепят и да не се състои изобщо такова гласуване, което сега ще бъде в сряда.
Това е в нарушение на всички норми и изисквания на Европейския парламент и затова за нас е предателство трима българи да не гласуват, при положение, че два гласа не ни достигат!
- Как се приема сред колегите ви това и какво ще предприемете?
- В постоянен контакт сме с колегите и чуваме доста крайни идеи и мнения. Не виждам каква ще е тази изключителна невъзможност, която да им попречи да присъстват. Това са хора от различни политически групи и семейства в европарламента. Не може да се оправдае това с някакво съобразяване с евросемействата, защото има техни колеги, които са гласували тази точка да отпадне.
За мен това е безотговорност и безхаберие.
- Транспортният министър Росен Желязков каза, че е бесен. Направил ли е той според вас достатъчно по този въпрос?
- Г-н Желязков много пъти се е срещал с нас и поддържаше позиция, по която направи много и каквото зависи от него. Той е бесен като министър на транспорта. А си представете всички други хора, които губят бизнеса и работата си, хляба си в какво състояние са и дали не са в пъти по-бесни.
Планирали сме два протеста. Колеги заминават със самолет в Страсбург и следваме първоначалния план, според който, ако това нещо остане за гласуване на 27 март, да сме там.
По същото време организираме и протест в София, който ще е по същото време, когато е там гласуването - в 12 ч. в сряда се събираме пред "Александър Невски". Утре ще направим и нови срещи с колегите, за да търсим по някакъв начин отговорност на тези трима души. Докато има безнаказани такива действия, нищо няма да се промени към добро.
Ще говорим с колегите как да им търсим сметка. Дали ще търсим обяснение или ще има протести пред централите им, ще мислим. Г-н Бареков ни е трудно да кажа къде ще го намерим, тъй като с него пък абсолютно никакъв контакт не сме имали през цялото това време. Поне другите партии бяха излъчили по един представител и сме коментирали, но от негова страна не е имало никаква ангажираност.
Но е ясно, че няма да оставим така нещата.
- Очаквате ли да се стигне до ексцесии, щом са толкова ядосани хората в бранша?
- Има колеги, които още преди това гласуване изказваха доста крайни мнения. Имаха намерение да палят камиони. Това се заяви от тях и след срещи в Министерство на транспорта и различни членове, изчакаха. Сега дали ще решат да правят нещо, не знам, но ние няма как да ги спрем или попречим. Затова не изключвам да се стигне до подобни ексцесии. Действията им ще са непредвидими, защото ситуацията е много критична.
Ако в сряда се стигне до приемането на този пакет, ексцесиите са в кърпа вързани и е разбираемо.
Те ограничават един пазар от 65 000 регистрирани тежкотоварни автомобили, които извършват международни превози в България. Те ще трябва на 4 седмици да се връщат в България и това означава всяка седмица да се прибират до 15 000 автомобила и да се подбиват цените , които и без това са безобразно ниски. Няма как да не се стигне до ексцесии. Хората къде ще работят, които цял живот са правили това?
Ние винаги сме били за разговора и разума, но в случая не знам как ще спрем тези хора да си защитават хляба и препитанието на семействата.
Още утре ще потърсим сметка натези трима души, а в сряда насочваме усилията си към европарламента, защото там е гласуването. Защото тези трима души, дори да бъдат линчувани, това няма да спре пакетът "Мобилност".
Подходили са безобразно и безотговорно и никаква причина не ги оправдава. Но нашата основна цел остава отпадането на този пакет за "Мобилност".
- Във фейсбук Николай Бареков е обяснил, че не е подкрепил отпадането на пакета, защото така подкрепя по-добри условия на труд за българските работници. Приемате ли това обяснение?
- Значи той подкрепя явно чужди интереси и икономики, чужди държави. Ние обяснихме, че 120 000 български семейства се препитават от този бранш. Той генерира около 15-17% от БВП на България, което е голяма част. Това са данъци и осигурителни вноски. Така, че не приемам това обяснение.
И в момента пазарът на труда е отворен и всеки български шофьор, ако не е доволен от условията, може да отиде да работи за всяка компания във всяка друга европейска държава. Самият факт, че тук има в пъти повече тежкотоварни автомобили, отколкото са необходими са нашата икономика и ние предлагаме тази услуга навън и имаше шофьори да го правим, означава, че условията не са по-лоши.
Да ми обясни г-н Бареков с какво ще са по-добре шофьорите, ако работят в немска фирма и немския работодател трябва да ги прибира в базата в Германия? Къде е социалният ефект?
Механизмът на този пакет е неясен и е ясно само едно - че целта е осигуровките да се плащат в държавите, където се работи. Ето това ще е ефектът и вече има такива предложения. А от това губи само България и това е предателство!