ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Apple представиха официално пълната версия на iPad през 2010г., като приблизително по същото време и Samsung започнаха да работят над собствена гама от таблети, която да се конкурира с тях, а именно Galaxy Tab. Mного анализатори виждаха в тези устройства следващата голяма в революция в индустрията и първите две-три години сред навлизането им на пазара те регистрираха доста високи продажби. Конкуренцията между водещите компании постепенно допринесе за намаляване на цената им, но дори и това не помогна на таблетите да продължат да бъдат толкова популярни сред потребителите, пише digital.bg.
Тази тенденция достигна своя пик на изминалото технологично шоу MWC 2016, на което не видяхме нито един нов таблет на най-големите брандове в индустрията, които се фокусираха към изцяло различни мобилни устройства, коментира TechCrunch. Аpple дори не присъстваха на изложението, а големите производители на модели с Android като Samsung, Sony или LG дори не споменаха думата таблети по време на своите пресконференции, което по най-добър начин показва, че тяхната стратегия е насочена към съвсем различни пазарни ниши.
Eдна от причините за спада в популярността на таблетите е, че сега можете да намерите много модели с Android, които струват по-малко от $200, което означава, че компаниите не печелят от тях, а и трудно можете да разграничите устройствата на различните брандове, тъй като предлагат еднакви функции. Не бива да забравяме и факта, че смартфоните имат все по-големи дисплеи, а навлизането на фаблетите напълно необходимостта да разполагате с допълнително мобилно устройство. Друг важен фактор е свързан с това, че голяма част от потребителите са доволни от своя стар таблет, който предлага достъп до социални мрежи, любимите им филми и игри, като не виждат смисъл защо да отделят средства за нов модел.