BG EN

ЕКСКЛУЗИВНО И ПЪРВО В ПИК! Емил Димитров-Ревизоро с бомбастични разкрития за укриването на ДДС от горивата и скандалните схеми в митническите складове! Ето какво общо има Марешки

Икономика

ЕКСКЛУЗИВНО И ПЪРВО В ПИК! Емил Димитров-Ревизоро с бомбастични разкрития за укриването на ДДС от горивата и скандалните схеми в митническите складове! Ето какво общо има Марешки

76844
на 16.03.2017
ЕКСКЛУЗИВНО И ПЪРВО В ПИК! Емил Димитров-Ревизоро с бомбастични разкрития за укриването на ДДС от горивата и скандалните схеми в митническите складове! Ето какво общо има Марешки
Автор:   ПИК

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Проблема с контрабандата на горива, картела и измамите за над 1 млрд. лв. не са нещо ново в България и са приоритет на всяка власт. Схемите са ясни, но трудно се намират хора, които да говорят открито за тях. Един от тези хора е Емил Димитров-Ревизоро. Човек с дълго минало в митническите среди и един от най-успешните шефове на митниците у нас. 

препоръчано

Потърсихме го за коментар не като народен представител, а като човек, който познава материята отвътре. Само преди дни пред ПИК наш източник заяви, че се извършва проверка в рафинерията в Русе от ГБОП, НАП и Агенция митници. По-късно стана ясно от прокуратурата, че става дума за измама с ДДС, а рафинерията е затворена. 

Пред ПИК Димитров направи още по-скандални разкрития, като дори заяви, че има доказателства как се прави определена измама. Доказателства, които е готов по всяко време да предостави на прокуратурата, ако те имат интерес. 

 - Г-н Димитров, вие сте участник в Комисията за картела с горивата и сте запознат с много схеми. Наясно ли се какво се случва с акциите в последните дни?

- Още докато траеше комисията за проверка на картела с горивата голяма част от мои бивши колеги, които аз съм назначавал, разбира се на ръководни постове в Русе в момента дойдоха и казаха „Вижте, то ни дойде до гуша от това, което се случва”. Аз ги питах какво става и се оказа, че наистина има камиони, които обслужват бензиностанции в цялата страна включително и във Варна, които на практика заобикалят всички митнически уреди за измерване и за регистрация.

Тогава аз ги помолих да ми заснемат няколко такива камиона, за да ги представя в комисията. Защото едно е да кажеш, че има нещо което се случва, съвсем друго е когато заснемеш камиона, който влиза, който излиза, който товари и разтоварва и разбира се вижда какво се случва.Тогава остана като задача те да снимат няколко камиона, за да ги покажат, тъй като те бяха възмутени от това, което се случва.

И сега, оказа се наистина, че има камиони които излизат от данъчен склад до данъчен склад в Русе и тези камиони не разтоварват във втория данъчен склад, а продължават директно към бензиностанциите, което означава че вторият данъчен склад манипулира уредите, защото целта на единия камион е да превози стоката от единия до другия и да я разтовари.

Ако след това същият камион се ползва да натовари гориво, което да отиде в бензиностанциите, то това гориво e с биодобавките. Преди да се натовари гориво предназначено за бензиностанциите в него се слагат биодобавки и се оказа, че група от около 7- 8 камиона системно товарят гориво от една база, по документи то влиза в другата база, а те продължават на практика към бензиностанциите. Което означава, че една от базите в Русе манипулира уредите и прави т.нар. „байпас”.

Когато камионите тръгнат от първата база те съобщават на „доверените лица в другата база“ с какво количество гориво са напълнени по документи. Във втората база започват през разходомера веднага да източват от техните цистерни през т.нар“байпас“ вече известното им количество гориво, а през другия маркуч да го връщат в цистерната, за да излезе като получено от първата база с камиона който още пътува към тях. Т.е. те си завъртат горивото.

Ако тръгнем с 28 тона, те си завъртат едни 28 тона, камионът го чакат на входа, дават му новите документи и излиза, че камионът току-що за 5 минути е разтоварил горивото, отишъл е на другата естакада, натоварил е горивото и заминава. Което означава, че лиценза на тази база би трябвало да бъде отнет, тъй като тя манипулира митническите уреди.

- Знае ли се коя е тази база?

- Ами то се знае, тя е снимана. Аз ги помолих да ги дадат на ръководството си тези снимки, даже имам няколко от тях, но както знаете комисията беше закрита без да се даде възможност да се направи доклад. Знаете, че бях един от хората, които казаха че там има възможност да се манипулира митническата информационна система БАЦИС. Че не се упражнява никакъв контрол при движението на режим отложено плащане на акциза от база до база.

Също, както с корабите. На практика в момента имам списък и албум със снимки на няколко камиона, които са направили десетки курсове с измама. Освен това, по безспорен начин, ако се провери в информационната система, може да се разбере, че те са зареждали в рамките на 5 минути. Ако видите камион на бензиностанция, който за 5 минути успява да разтовари 30 тона гориво и за другите две минути да натовари нови 30 тона и да тръгне, значи това е някой от Формула 1.

На практика, ако БОП е тръгнал по този сигнал лиценза на рафинерията или склада а може и на двете следва да бъде отнет. След като вече в продължение на години това нещо се случва, то инициативата от страна на митниците няма да я бъде, ако се касае и за същия случай. 

- Имате ли информация за вчерашния случай за затворената рафинерия „Полисан”?

- Трябва да погледна на снимките. Възможно е този данъчен склад да е същият, в която се е случвало това нещо с камионите. Трябва да видя снимките. Сега се занимавам с други работи, но списъка с камионите, датите на които са зареждали, датите на които се извършени митническите измами за няколко десетки от тях са записани.

Друг въпрос е дали митническата администрация ще реши да ги оповести, дали хората, които дойдоха при мен в Народното събрание ще посмеят да го направят. 

Снимките ми ги дадоха и на мен, включително и след като приключи мандата на комисията, те снимките продължаваха да идват. Трябва да ги потърся да видя. Имам снимки, на които са снимани камионите – как излизат от единия склад, как влизат в другия склад и са ясни номерата на камионите, имената на шофьорите, датата на пристигане и на тръгване.

- Този албум при кой се съхранява?

- То не е албум,  това са снимки на флашка. Тези снимки показват как камиона излиза, как влиза и как пак излиза и как отива на бензиностанцията. И също се оказа, че няма никакъв контрол и както ви казах ситуацията е изключително опасна.

Служителите на митниците бяха притеснени, защото ако една голяма фирма, един огромен склад с милиони вътре горива, бъде затворен, то в последствие тези хора ще имат огромни проблеми. От друга страна на тях им беше дошло до гуша, че камионите минават, както се казва на вдигната бариера, манипулират митническите уреди и всъщност всичко, което се случва би трябвало въз основа на него да се отнеме лиценза, не се случва вече в продължение 2-3 години.

На практика чистите горива от един склад се изпращат на мястото на уж пречистени горива от друг. Говорим за организирана схема с много участници в полза, както на купувача, така и на втория склад. Точно по тази схема на подменени сертификати и втора собственост пристигаше горивото във всички бензиностанции в които бе намирано гориво със високо съдържание на сяра. Защо не се тръгна по веригата обратно-кой го доставя , откъде, има ли такова по другите бензиностанции и от склада накъде другаде е пращано гориво.

Ако утре не се проверят всички обекти зареждани през последната седмица от тази база, значи пак се отива към прикриване, а не разкриване на схемите както и стана на няколко пъти досега.

- Хората, които работят там и проверяват тези камиони участват ли в тази схема?

- Да. Хората, които работят в склада, които само подменят документите и които осъществяват „байпаса” между двата разходомера, този на приемането на горивото и този на разходването на гориво, които слагат биодобавките са хора, които пряко изпълняват указанията да се случи всичко това.

Този склад, в който са снимани камионите и в който са се случили тази поредица от десетки операции, следва да бъде затворен, лиценза му да бъде отнет. Това е един много сериозен проблем. Говорим за поне 5-6 замесени изключително доверени лица. Шофьорите отлично знаят какво се случва но те са жертви-или го правят или остават без работа и доходи.

- За колко милиона загуби за държавата говорим?

- Тук говорим за злоупотреба с митническия режим, въз основа на който се продават и фалшиви горива и се спестяват данъци. Най-малкото трябва да се отнеме лиценз от компетентните органи но при тези милиони които се въртят и две години „незабелязване“ от митниците и данъчните на тази практика сигнала е обречен.

Тука се манипулира системата на митницата и горивото директно отива на бензиностанциите. В такъв случай ние не може да знаем какво гориво е отишло, дали е изправно или не, дали е със сяра или не. Но дори и когато това се установява се пристъпва към изтегляне на конкретното гориво но не и към разследване на практиката и схемата. От друга страна целия митнически режим за отложено плащане на акцизите на практика се оказва, че не работи. И то пак в Русе, дебело подчертавам, на 2 от складовете.

В митническата система има достатъчно данни позволяващи това нещо да се установи. А от снимките които аз видях , номерата на камионите и заявените платежни нареждания и заявки за закупуване според договорите и часовете по които това се е случило всичко това схемата може да се установи и документира и от второкласник.

На практика не е възможно тези които досега спяха да се събудят точно сега. Ако прокуратурата се намеси може и да стане нещо иначе пак шум за пред медиите.

- Това през деня ли се прави или вечер?

- През деня, по светло пред очите на всички. Многократно. Стократно бих казал, но тези случаи, които те ми показаха бяха десетина на брой в различни дати, с едни и същи камиони.

- През последните колко месеца?

- През последните четири месеца със сигурност. А през последните два месеца, откакто правителството е в оставка, е в небивал размер, защото контрола е разхлабен. Една от базите злоупотребява системно с режима на отложено плащане в облага на верига бензиностанции.

- От информацията, която изтече преди дни, с която ние се сдобихме от наш източник, разбрахме, че въпросната рафинерия, която е проверявана от ГДБОП и Агенция „Митници” е „Полисан” и е свързана с кандидат-депутата Веселин Марешки, тъй като той имал договори с доставчици, които зареждали там, а той купувал от тях. Той обаче отрече. Къде е истината?

- Доколкото знам камионите, които идват да зареждат обслужат варненска фирма. Доколкото знам и друго – складът, от който се зареждали, е бил изправен, а склада в който е станала подмяната на документите се намира в Русе. Когато се види снимката с камиона, с базата ще се познае и коя е базата.

А в компютърната система на митниците всеки един такъв курс на камиона, на дадена дата камиона зареждал ли е от тук, зареждал ли е от там, трябва да бъде отразен.

Така, че когато се споменат тези 3-4-5 камиона и се влезе в митническата система ще се види, че те наистина са зареждали във въпросните бази. Предполагам, че е възможно и тази на „Полисан” да е в тази схема. Може и да е друг склад но едва ли.

Марешки отрича да се зарежда от тях, ама то документите и договорите стоят и ще покажат така ли е и дали не е точно обратното. И ще се разбере каква е измамата.

На коя от всичките бази трябва да се отнеме лиценза, в случай че се установи това закононарушение по безспорен начин от компетентните органи, е нещо, което митниците трябва да направят. За съжаление виждате, че до момента те не са предприели никакви действия, след като хората идват при нас в парламента да се оплакват.

И това са служители, които умишлено са изпращани във вътрешността на страната, всеки път, когато трябва да извършват проверки на пристигащите кораби  и цистерни с гориво или когато въпросните камиони предстои да заредят.

Редът е такъв че те от предишния ден знаят кой къде и колко иска да зареди и съответно се отстраняват неудобните служители за деня. Когато влязат в графика те биват веднага командировани във вътрешността на страната, за да не извършват проверки. И когато им е дошло до гуша тези хора с телефоните, с фотоапаратите са заснели какво точно се случва.

- Защо потърсиха вас?

- Защото имаха надежда, че в Народното събрание комисията ще си свърши работата. За съжаление както виждате, тя бе закрита преждевременно. А може би точно това бе целта да не се установи по кое време или управление какво се случва защото тогава въпросът ще бъде „Вие защо го допуснахте и кой на кого и как благодари за подкрепата”. 

- Стана ясно, че Марешки не зарежда от „Лукойл” и дори се е отказал официално от това, вие като човек който е запознат може ли да ни кажете от кои други рафинерии може да се сдобива с гориво, след като той твърди пред ПИК, че няма нищо общо със затворената „Полисан”?

- В България има само една рафинерия, която произвежда гориво. Всички други твърдят, че пречистват горива. За това дали зарежда от „Полисан” или не, предстои да се разбере. Ако снимките докажат, че камионите, които са зареждали там, на същата дата са заредили евентуално неговите бензиностанции, твърденията му къде отиват?

Ето източниците, от които може да е зареждал последните 6 месеца. Единият е в София и другите са три обекта в Русе , един във Враца. През посредници може да се зарежда и от „Лукойл”, но тогава не може да му излязат тези цени.

Между другото всеки легален търговец, когато е обвинен в това, че има нечисти горива, бърза да зареди от „Лукойл” или „Ромпетрол”, за да може да налее в цистерните чисто и лицензирано със сертификат гориво и да прикрие измамата.

Когато някой зарежда от чистите „Ромпетрол”, „Лукойл”, „Инсаойл” или „Сакса”, то единствената възможност да намали цените е само една. Да нямаш постерминал при продажбата и да продадеш втори път виртуално горивата на фирма посредник, за да източиш ДДС-то.

После си делите ДДС-то  по 10%. Бензинджията продава горивото със 7% по ниско - 20 ст. А другите 3% са му печалба. Фирмата посредник си оправя разходите с фактурите на бензиностанцията и си прибира 10% ДДС - чиста печалба. Така горивото е продаваемо, бюджетът ощетен, а търговците феноменално успешни.

- Възможно ли е проследяването на това от кой от къде зарежда и по какъв начин става?

- Винаги се пише крайната дестинация на камионите. Камионите, които са тръгнали от Русе са описани като направление за Варна, предимно северна България. Всеки един камион преди да тръгне, се заплаща стойността на ДДС и акциза в базата.

Ако сега в момента имате списък с 10 камиона, датите срещу тях и те са заснети, ако се провери в банковата сметка на съответната фирма ще се види, че преди всяко пристигане на камиона е давана заявка, че предстои да пристигне и да бъде зареден със съответното гориво, както и горивото.

Още повече в отправните документи изрично е записано къде ще разтовари. Всичко това може да се установи само за 30 минути. Това не може да се манипулира, това което се манипулира са уредите в самия склад. И именно това е основанието в този склад да се отнеме лиценза.

- Г-н Димитров, защо не потърсихте органите на реда или прокуратурата, за да предоставите доказателствата за тези нередности?

- Още когато комисията за картел на горивата беше действаща, ние работихме по този въпрос. При мен данните се съхраняват и аз съм готов да съдействам на прокуратурата. Ако прокуратурата се сезира и прояви интерес, аз съм готов да дам снимките и датите, и всички данни за това как се извършват нарушенията. 

 

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите САМО В ПИК: Топ хороскопът на Алена за 23 ноември - успешен ден за Близнаците, увеличение на приходите за Скорпионите
ПИК TV x
Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО) Проф. Георги Рачев с топ прогноза пред ПИК TV: Студ сковава страната през следващите дни - ще виждаме какво дишаме! Лошото е, че... (ВИДЕО)
ново
Днес: 54
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК