BG EN

ЕКСКЛУЗИВНО! Стотици хиляди левове се леят към телевизии и радиа! Маги Халваджиян се облажил със 150 бона по европрограма за скеч на Рачков и Зуека

БЪЛГАРИЯ ДНЕС

ЕКСКЛУЗИВНО! Стотици хиляди левове се леят към телевизии и радиа! Маги Халваджиян се облажил със 150 бона по европрограма за скеч на Рачков и Зуека

50737
на 21.09.2017
ЕКСКЛУЗИВНО!  Стотици хиляди левове се леят към телевизии и радиа! Маги Халваджиян се облажил със 150 бона по европрограма за скеч на Рачков и Зуека
Автор:   ПИК

Лукарски подписал пари за пиар във време, когато Бойко Борисов му забранил

ПИК с нов канал в Телеграм

Последвайте ни в Google News Showcase

Телевизиите и радиата продължават ударно да усвояват пари по европейските програми. Преди година властта увери, че средства от Брюксел ще получават освен електронните медии, така и вестниците, и сериозните интернет сайтове. Справката за сключените договори през последната година обаче показва, че националните и регионални телевизии и радиа продължат да са основните бенефициенти по оперативните програми, предава Епицентър. 

препоръчано

В списъка на Еufunds.bg не фигурира нито един вестник или сайт, показа проверка на Епицентър.бг.. Това е факт, въпреки уверенията на вицепремиера Томислав Дончев от 2016 г., че правителството налага мораториум върху закупуването на ефирно време от телевизии и радиа без обществена поръчка.

Съвсем нормално е институциите да искат да покажат на хората какво включват различните оперативни програми и кои сектори подпомагат. Това е заложено и като изискване от Европейската комисия. Проблемът е, че парите продължават да се раздават напълно произволно и без правила - според избора на съответното министерство и неговия министър. Основната дупка е в Закона за обществените поръчки, който не залага критерии за прозрачен процес. Купуването на радио и телевизионно време става директно - медиата получава пари от оперативните програми срещу пакет за добро отразяване. При това често не само на европейските проекти, но и на цялата дейност на министерството, и то за дълго време.

Фаворитите по програма “Иновации и конкурентноспособност“

По програма “Иновации и конкурентноспособност“ европарите се разпределят от Министерство на икономиката. Консорциумът „Травел общество“ ДЗЗД получава 528 486 лв. за организиране на информационни събития.

Интересното е, че печелившата фирма е считана за близка до пиара на бившия министър Божидар Лукарски, въпреки, че обществената поръчка е финализирана по времето на служебния министър Теодор Седларски. Процедурата по избор за осигуряването на пиар услуги стартира още през октомври 2016 г., а на 23 януари 2017 г., в последната му седмица като министър на икономиката Божидар Лукарски подписва решението, въпреки че премиерът му Бойко Борисов беше забранил поръчките в оставка. За победител е избран консорциум „Травел общество“, в който влизат Фондация „Общество на познанието“ и туристическа агенция „Фън Травел“. Срещу сумата от над половин милион лева изпълнителят ще трябва да организира публични събития, пресконференции, ТВ и радио репортажи, публикации в печата и в интернет сайтове за популяризиране на дейностите по европейската програма.

Две обществени поръчки на обща стойност 194 280 лв. печели „Естат ООД“. Парите са отпуснати за провеждане на социологически проучвания. Фирмата е собственост на Иво Желев и Фондация „Център за икономическо развитие“ (ЦИР) на Георги Прохаски.

Трите национални телевизии - БНТ, БТВ и Нова тв, са получили по 149 520 лв. за „закупуване на програмно време“. Не са пропуснати по-малките кабелни телевизии и радиата. По програма “Иновации и конкурентноспособност“ Телевизия „Европа“ прибира 79 560 лв., Евроком - почти 60 000 лв., Канал 3 – 80 000 лв., телевизия „България он ер“ – 60 000 лв., радио „Дарик“ - 100 000 лв., радио „Фокус“ - 86 000 лв., БНР - 80 000 лв. „Метро радио“ - 80 000 лв., Болкан Броудкастинг ЕАД (радио FM плюс), радиата на медийната група на БТВ - почти по 80 000 лв. и радио К 2 - 50 000 лв.

По Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ ДЗЗД „Пет от пет“ получава 600 000 лв. за изработка на аудио-визуални клипове и филми. Консорциумът се представлява от Мая Пчелинска, която е изпълнителен директор на маргиналния Съюз на издателите.

„Компания за международни конгреси“ ООД на Здравка Димитрова и Румяна Кънева е спечелила повече от шест обществени поръчки на обща стойност – 226 094 лв. Парите са отпуснати за организиране на събития, обучения на бенефициенти и прочие.

За организиране на събития около програмата "Транспорт и транспортна инфраструктура" е избрана фирмата "Ивент дизайн" ООД. За крупния договор от 576 000 лв. тя е преодоляла конкуренцията на още 11 кандидати. "Ивент дизайн", чиито собственици са Любош Скупник и Мария Арсова, не е никак случайна. Тя и преди е обслужвала транспортното ведомство, като е взела за услугите си около 600 000 лв., отново за подготовка, организация и провеждане на публични събития по същата оперативна програма. Компанията е обслужвала и други публични институции и може да се похвали с над 30 договора. Сред най-значимите ѝ успехи са контрактът с Министерството на околната среда и водите за 360 000 лв. този и за логистично и техническо обезпечаване на мероприятия, свързани с оперативната програма "Иновации и конкурентоспособност". За последното тя е получила 627 000 лв.

Друга фирма, която също е фаворит на "Транспорт и транспортна инфраструктура", е "БГМАП" ЕООД. На нея ѝ е възложено да изработва рекламни материали и сувенири срещу сумата от 240 000 лв. Фирмата на Виолина Костова и Илко Божков е обслужвала социалното министерство, на икономиката, на транспорта, Агенцията по заетостта, Комисията за отнемане на незаконно придобито имущество и други.

За осигуряване на рекламни материали за оперативната програма "Региони в растеж" строителното ведомство е наело и "Про Систем" ЕООД за 180 000 лв. Зад дружеството стои бизнесменът Бойко Ламбаджиев, който чрез фирмите си е спечелил десетки държавни поръчки.

Шест рекламни договора са сключени от началото на 2016-а от Министерството на околната среда и водите. Най-големият сред тях е с фирмата на Мъгърдич Халваджиян - "Глобал Фрейм". С платените ѝ 150 0000 лв. ведомството е откупило изключителните права за използване на мини спектакъла "Яко е да си еко", в който участват актьорите Димитър Рачков и Васил Василев-Зуека. Срещу парите е създаден и видео и аудио клип с участието на Димитър Рачков. Правата за излъчването на клиповете в електронните медии са до края на 2017-а, като дават възможност на министерството да използва отделни кадри за създаване на печатни рекламно-информационни материали, външна и вътрешна реклама.

19 800 лв. е получила фирмата "Варна нюз" ЕООД за извършване на ежедневен медиа мониторинг, месечен и окончателен контент анализ на информационните материали и коментарите, публикувани във връзка с оперативната програма "Околна среда 2014 -2020". Собственик на фирмата е Борислав Борисов.

За провеждането на национална детска "Зелена олимпиада" е избрана "Академика БГ" (19 600 лв.), за организиране на събития - "24/7 Ивент Къмпани" (23 400 лв.), за две количествени социологически проучвания - "Екзакта рисърч груп" на Лидия Йорданова (21 000 лв.), а за направата на стратегия за провеждането на информационно-образователна кампания е наета "Маркет тренд" (23 220 лв.)

Екоминистерството е дало и 36 000 лв. на Бон-Бон Мюзик ЕООД за осигуряване на 5 участия на Поли Генова в кампанията „Яко е да си еко“.

Издателската къща „Труд“ на Венелина Гочева е получила 29 700 лв. за „изработка на анти-стрес книжки за „Яко е да си еко“, които за били разпространени с тиража на в. „24 часа“ през август 2016 г.

В края на 2016 г. Министерство на околната среда и водите „закупува програмно време“. На Нова тв и БТВ са дадени по почти 60 000 лв. на БНТ – 35 000 лв. и Канал 3 – 48 000 лв.

Почти 1 млн. лв. ще бъдат дадени на печатни медии за публикуване на рекламно-информационни материали по Програмата за развитие на селските райони. Още 120 000 лв. ще бъдат похарчени за изработка на тв клипове, за организиране на семинари – 180 000 лв., 840 000 лв. за отпечатване на рекламно-информационни материали и над 1 млн. лв. за организиране на фермерски пазари. Победителите в обществените поръчки обаче все още не са определени.

Трите национални телевизии ще получат лъвския пай от Програмата за развитие на селските райони.

Предстои Нова тв да подпише договор за 203 448 лв.,

БТВ за 204 000 лв. и БНТ за 120 000 лв.

Сключени договори имат следните медии: Канал 3 (59 400 лв.), телевизия „Европа“ (53 856 лв.), радио „Фокус“ (53 460 лв.) и БГ радио- (35 640 лв.) Любопитното е, че регионалното радио „К 2“ получава 35 520 лв. от земеделското министерство.

 

Сподели:
Бомба x
САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за последната сряда на ноември: Парите са възможни за Овена и Близнаците, Ракът дразни САМО В ПИК! Топ хороскопът на Алена за последната сряда на ноември: Парите са възможни за Овена и Близнаците, Ракът дразни
ПИК TV x
Бояна Бозаджиева с топ анализ пред ПИК TV: БСП имаше най-добрия кандидат за председател на НС (ВИДЕО) Бояна Бозаджиева с топ анализ пред ПИК TV: БСП имаше най-добрия кандидат за председател на НС (ВИДЕО)
ново
Днес: 91
hot
най-четени новини в момента
Сега
-
четат ПИК