ЕКСПЕРИМЕНТ РАЗКРИ ИСТИНАТА! Автобусите влизат в насрещното при Завоя на смъртта край Своге
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Ограничението на скоростта във фаталния участък на пътя край Своге от 40 км вече е намалено на 30 км. Това на практика подкрепя твърдението на жителите на Своге, че предходното ограничение не е било адекватно.
За завоя, на който стана трагедията в събота, отдавна било ясно, че е сред най-опасните участъци в Искърското дефиле, твърдят жителите на града.
Професионален шофьор на друг автобус потвърди с експеримент техните твърдения.
Много от хората в Своге нееднократно са подавали сигнали за опасния участък, на който стана катастрофата.
Казват, че досега никой не ги е чул. Местните жители са гневни, че мантинелата не е поставена адекватно.
Ограничението на скоростта във фаталния участък на пътя край Своге от 40 км вече е намалено на 30 км. Това на практика подкрепя твърдението на жителите на Своге, че предходното ограничение не е било адекватно.
За завоя, на който стана трагедията в събота, отдавна било ясно, че е сред най-опасните участъци в Искърското дефиле, твърдят жителите на града.
Професионален шофьор на друг автобус потвърди с експеримент техните твърдения.
Много от хората в Своге нееднократно са подавали сигнали за опасния участък, на който стана катастрофата.
Казват, че досега никой не ги е чул. Местните жители са гневни, че мантинелата не е поставена адекватно.
Смятат, че бордюрът е помогнал на автобуса да прескочи спиращото съоръжение. Друг от сигналите на хората от Своге – завоят е много зле конструиран и всички тежки машини влизат в насрещното.
Експеримент на Би Ти Ви потвърждава твърденията.
Своге е наводнен от дъжд минути преди тежката катастрофа, отнела живота на 17 души.
Затова хората от града са убедени, че аквапланинг, а не грешка на шофьора е причината за трагедията. Когато вали, водата минава като река, а колата не можеш да я контролираш, върви, където си иска, каза Лилия Георгиева.
Освен това всички камиони с ремаркета влизали в насрещното при фаталния завой, защото не могат да го вземат, обясни Костадинка Петрова.
За да се потвърдят твърденията, се прави експеримент с рейс, който има подобни на фаталния автобус габарити. Зад волана сяда инструкторът с 18-годишен стаж Владимир Василев. Той минава през завоя в рамките на ограничението от 40 километра в час.
Автобусът действително влиза в насрещното движение на този завой, дори на сухо време е много трудно да не се влезе в насрещното платно, обясни инструкторът.
На следващия завой – отново, за да го вземе, трябва да влезе в насрещното и да се блъсне в камиона, който се задава отсреща.
Василев е категоричен, че колегата му, който е бил зад волана на фаталния автобус, не е карал с над 50 километра, както твърди прокуратурата.
На същото мнение е и друг водач на рейс – Борислав Димитров. Той ни показва, че тахошайбата няма как да отчете с конкретна точност в кой момент е развита скоростта от 53 километра. Твърде вероятно било тя да е вдигната преди завоя, а тахошайбата не можела да засича до секунда.
„Той тези 53 км може да ги е вдигнал преди това на правия участък. На тахошайбата може да се види минималната и максимална скорост по цялото дефиле, но точно за определения завой, няма как да има точност от тахошайбата”, каза Борислав Димитров.
И двамата шофьори твърдят, че ако се влезе в този завой с 53 километра в час, пътниците биха изпадали от седалките.
За утре е насрочен протест на жителите на Своге, които ще продължат да изразяват недоволството си заради липсата на реакция от институциите, въпреки множеството им сигнали, че пътят е опасен.
Техните искания са тези опасни участъци, не само по Искърското дефиле и по цялата републиканска пътна мрежа, да бъдат отстранени и държавата да предприеме мерки за тяхното обезопасяване.