ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Довеждащият транспорт на повикване, за който се говори от 2 години, работи в София от днес. От него засега могат да се възползват жители от три столични квартала – "Манастирски ливади – изток", "Манастирски ливади – Запад" и "Павлово".
„Автобусчетата са закупени с европейски средства. Включването на транспорт „по заявка“ към традиционните услуги за обществен превоз на пътници е важна част от цялостната ни политика по модернизиране на градския транспорт“, коментира председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.
По пътя си, електрическите бусчета ще спират по част от основните спирки на градския транспорт в районите, с което ще създават удобни връзки за прекачване.
Бусчета са с дължина 6 метра, ще се движат всеки делничен ден от 6:07 до 22:40 часа, с интервал на движение в пиковете часове от 16 до 18 минути, а извън пика ще бъдат на динамично разписание. Услугата ще може да се използва с всички пътнически документи за масовия градски транспорт.
Маршрутите са уточнени с участието на представителите на инициативния комитет от Манастирски ливади.
Столична община е водещ партньор по проекта INNOAIR „Иновативен обществен транспорт, отговарящ на търсенето на потребителите, за по-чист въздух в градска среда“.
Проектът се осъществява в партньорство с „Център за градска мобилност“ ЕАД, „Асоциация за развитие на София“, Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, Национален институт по метеорология и хидрология, Национално сдружение на общините в Република България и „Моудшифт Европа“.
Разработено е мобилното приложение BusInn, чрез което могат да се извършват заявки за иновативната услуга.
От Столичната община поясняват, че в София услугата ще се извършва по начин, който да предоставя възможност за увеличаване на точките за достъп и който осигурява по-бързо придвижване и по-голяма ефективност на захранващите услуги до основната транспортната мрежа. В допълнение към възможността на пътниците да резервират своите пътувания в удобно за тях време чрез приложение, за да бъдат взети от превозните средства с ниски емисии, които да ги отведат до тяхната спирка, е предоставена и възможността за спиране, слизане и качване по желание на пътниците на обозначените за тази цел места. Комбинирането на тези два модела е от съществено значение за създаването на всеобхватен и удобен за потребителите на обслужваните зони обществен транспорт, тъй като основната цел на отговарящия на търсенето транспорт е да гарантира, че интересите на всички заинтересовани страни са обсъдени и разгледани по подходящ начин чрез ефективно съпоставяне на предлагането с търсенето.


