Промененият визуален стандарт е направен от Метрополитена и организацията Спаси София
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Днес в експлоатация беше въведена новата метростанция Витоша по втората линия на софийското метро, намираща се в кв. Хладилника. Освен чисто новата станция обаче, софиянци ще могат да разчитат и на изцяло нов визуален стандарт за транспортна информация, който е разработен от неправителствената организация Спаси София в съдействие с Метрополитен.
Целта на новите табели е метрото да стане още по-разбираемо, достъпно и удобно за всички пътници. От организацията заявяват, че желанието им е било да поставят хората в центъра на този нов стандарт и затова дълго време са проучвали нуждите и навиците на пътниците.
Изработването е отнело повече от година, а от Спаси София се надяват новите табели да бъдат повод за гордост за софиянци. “Стремейки се да направим оригинален продукт на световно ниво, с който ще може всички да се гордеем, подробно проучихме най-добрите и успешни европейски и световни практики.”, обясняват от организацията. Сред новостите, които за първи път се въвеждат в България, е номерирането на изходите и входовете на метрото. По този начин, от Спаси София смятат, че на пътниците ще им бъде много по-лесно и удобно да се ориентират запомняйки само една цифра, вместо дълги и сложни имена на улици.
Въвеждат се и нови, международно разпознаваеми символи и елементи, които указват връзките на метростанцията с околното пространство и близките значими обекти, помагайки на софиянци по-лесно да планират своите пътувания. Интересна подробност е, че стандартът е разработен в съответствие с Манифеста за българската кирилица. По този повод от организацията са заложили на прости, изчистени и модерни дизайнерски форми.
Така новият стандарт се различава и е уникален за нашата метросистема. Същевременно цялата информация е двуезична, на български и английски език. За да се избегнат неточни преводи от Спаси София са се консултирали с транспортни специалисти от Лондон и Ню Йорк.



