ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Сикстинската капела крие тайни кодове. Това е може би едно от най-великите произведения на изкуството в света изобразяващо доктрината на Католическата църква от създаването на човека до идването на Христос.
Но огромният и красив стенопис създаден на тавана на Сикстинската капела може да крие феминистка тайна останала незабелязана от строгите религиозни власти, които някога са го поръчали.
Възможно ли е ренесансовият майстор художник Микеланджело, който е прекарал четири години в създаването на стенописа, да е заложил скрити символи на женската анатомия в голямата картина на тавана?
Изследователи твърдят, че са намерили форми, скрити в огромната картина, които носят повече от една прилика с женските полови органи.
Те включват осем овнешки черепа, които са разположени на равни точки по целия таван отделени от голи фигури на мъжки и женски тела.
Според изследователите те се появяват, за да създадат внушението на женските полови органи – матката, яйчниците и маточните тръби.
Учените са изчислили, че ръцете на Ева формират самия център на тавана. Микеланджело е разположил ръката на Ева така, че тя да образува триъгълник сочещ надолу.
Те твърдят, че това никак не е случайно, тъй като прилича на бокала, който е печално известен езически символ на плодородието и женското тяло.
Доктор Дейвис Де Кампос и колегите му изследователи на човешката анатомия във Федералния университет за здравни науки в Порто Алегре Бразилия казват, че Микеланджело може да е направил това заради папата и католическата църква.
Известно е, че Микеланджело не е искал да рисува Сикстинската капела във Ватикана, тъй като той е смятал живописа за по-нисък ранг в изкуството.
Микеланджело се люшка непрекъснато между желанието си за независимост и зависимостта си от поръчителите на шедьоврите му, какъвто е Папа Юлий II.
Юлий иска от Микеланджело да изрисува апостолите, а вместо това геният рисува Генезиса или сътворението на човека.
По това време Папата непрекъснато напира да види направеното до момента, а Микеланджело постоянно го отблъсква.
Юлий II един ден се възползва от отсъствието на твореца и се покатерва по скелетата, за да види изрисуваното. Когато се връща и го вижда Микеланджело започва да замеря папата с камъни.
„Подобно на други ренесансови творци от своето време Микеланджело често въвежда анатомични фигури, сексуални намеци и груби обиди към поръчителите си без те дори да подозират. За него християнството не е с предимство пред всяка друга религия“, казва д-р Де Кампос.
„Затова ние смятаме, че Микеланджело е скрил символите, свързани с женската анатомия, тъй като е знаел, че Папата никога няма да одобри подобно нещо“, твърди още бразилският учен.
Изработката на фреската в Сикстинската капела отнема четири години на Микеланджело. Тя се простира на около 500 кв. м, а в нея присъстват повече от 300 фигури изобразяващи различни сцени.
Доктор Де Кампос и неговите колеги смятат, че изобразявайки семейните сцени Микеланджело е искал да внуши доминацията на майчината фигура.
Тяхната теория публикувана в списание „Клинична анатомия“
също сочи към други по-очевидни признаци за опит на Микеланджело да разруши доминацията на мъжете в Католическата църква.
Например фактът, че много от жените на фреската са изобразени прекалено мускулести, което може да е било опит на Микеланджело да подчертае женската сила.
През 2010 г. Иън Сук и Рафел Тамарго от Университета Джон Хопкинс в Балтимор изразяват хипотезата, че в окончателния вариант на фреската на тавана в Сикстинската капела може да се открият гръбначният стълб и човешкият мозък.
При анализите си те наложили изображение на мозъка върху картината на Микеланджело и открили две точно съвпадащи изображения.
„Във времената, в които е живял Микеланджело, аутопсията на тела е била жестоко преследвана от Католическата църква, защото човешкото тяло се е смятало за божествената мистерия.
Затова във времена на религиозни репресии, художникът е имал възможността да направи това единствено чрез своето изкуство“, допълват още изследователите.


