ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
. Дотам се стигна, след като планът "Макрон" раздели Европа. Седем държави, сред които и България не подкрепиха предложените промени, но въпреки това Съветът по транспорт реши шофьорите на тирове да се прибират на всеки 4 седмици.
Разговорите в Европа продължиха 15 часа и завършиха с компромис. Страната ни успя да договори камионите да не се връщат в България всеки месец, но задължението за шофьорите - остана.
Знаете,че ние не дойдохме с голяма кошница, не си тръгваме и с много пълна кошница. Ние сме доволни, че отпадна връщането на камионите и сме недоволни от останалите неща”, заяви министърът на транспорта Росен Желязков.
„Безумна лудост, ако мога така да кажа. Пагубно за целия бизнес, пагубно за целия български транспорт. За нас е малък успех. Много по-тежки са всички останали рестрикции, които приеха”, каза Ангел Траков от Съюза на международните превозвачи.
Превозвачите вече обмислят и протести, съобщава Нова телевизия.
„Хиляди автомобили кръстосват Европа, щом става въпрос за тотално убиване на целия бранш, ще успеем да организираме доста добър протест в Брюксел”, закани се Траков.
Правителството ще продължи с опитите да промени всички спорни за българските превозвачи моменти. Текстовете все още не са окончателни.
„Ние сме заедно с бранша. Аз дори и в моето изказване малко остро казах, че ние с позицията си сме ясно, но сме в графата изчислените жертви, което естествено не беше добре прието, но не можем да се крием зад лицемерието на дипломацията”, каза още транспортният министър.
Ключова роля ще имат и евродепутатите.
Засега е ясно, че се запазва и пълната забрана за почивка в кабината на камиона. И още: шофьорите ще бъдат със статут на командирован работник, на когото се заплаща според условията на страната, в която пътува.
По време на разговорите България имаше т.нар. блокиращо мнозинство. В последния момент обаче Чехия и Словакия се отказаха и така срещу текстовете останаха само 7 държави.
Какво предстои? Европейският парламент, трябва да излезе с позиция по пакета "Мобилност", след което започват и разговорите между парламента и Съвета на ЕС. Остава надеждата, че текстовете все пак ще бъдат променени преди окончателното им приемане.