Зам.-главният прокурор Борислав Сарафов с горещ коментар: Конфликтите между МВР и Прокуратурата са междуличностни! Законът ни забранява да отидем при обвиняемия
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Съдебна реформа е необходима. Изненадвам се обаче как с лекота се редуцира съдебната реформа до структурна на институциите. Съдебната реформа трябва да обхваща правилата, по които работим. Не чувам никакви правила за промяна на законите. Наказателният кодекс е от 1968 г. Той не би могъл да обслужи новите условия в страната. Това заяви още зам.-главният прокурор и директор на Националното следствие Борислав Сарафов.
Според него има дела, по които може да се улесни съдопроизводството.
Той изрази надежда, че искрите, които прехвърчат между Прокуратурата и МВР, са резултат от междуличностни конфликти.
„Колегите от МВР не са разбрали, че прокурорите не могат да отидат при обвиняемия и да обещаят облекчения, ако предаде съучастник. Това не е позволено по българския закон. Хубаво е те да познават закона“, обясни Сарафов по темата с авансовите плащания по АМ „Хемус“.
Заместник-главният прокурор беше категоричен, че има неразбиране за средствата на Прокуратурата: „Такива конфликти предполагат недобър край на всяко разследване“.
"Разследването за катастрофата на АМ „Струма” е към финалната фаза и очакваме заключенията на съдебните експертизи. Може би ще са готови дори преди Коледа", коментира още Сарафов.
"Автобусът буквално се е нанизал на мантинелата, добави Сарафов, след това се е заклещил между двете мантинели. Има разрешена скорост и съобразена скорост с пътните условия. Разрешената скорост може да е 120 км/ч, но ако пътните условия не позволяват, скоростта трябва да е съобразена, добави Сарафов, съобразената скорост може да падне и на 40 км/ч. Ще изчакам автоекспертите да кажат заключението си и тогава ще го съобщим", уточни Сарафов.
"Скоростта на автобуса по-скоро е била несъобразена с пътните условия. Мисля, че са надхвърлени 90 км/ч, добави още той. Изискванията на един професионален водач на автобус са по-завишени, отколкото за всеки един друг водач. Да, пътната маркировка не отговаря на изискванията, но няма причинно-следствена връзка между катастрофата и лошата маркировка. Маркировката предполага водачът да е по-внимателен и да кара с повишено внимание, посочи Сарафов. Пътната настилка на АМ Струма отговаря на условията и стандартните изисквания за път", подчерта още Сарафов.