ГОРЕЩО
СЪТРЕСЕНИЯТА ПРОДЪЛЖАВАТ! И братът на Ани Цолова си тръгва от бТВ - става електротехник
От ските в казиното: най-добрите игрални зали в зимни курорти
Прокуратурата с официален протест срещу пускането на бившия директор на 138-о, поставил камери във WC-то
КАКВО СЕ СЛУЧВА В бТВ? Плъзна слух, че чистачка, гримьор и фризьор единствени се застъпили за Цънцарова
ИЗВЪНРЕДНО В ПИК! Назначиха денонощна охрана на двете основни свидетелки по делото срещу Благомир Коцев
"Уволненият" от новия министър шеф на борда изведнъж заговори за реформи
Заплашеният от новия министър на транспорта Кристиан Кръстев да бъде пратен в оставка, бордът на директорите в БДЖ изведнъж започна да отчита бурна дейност и "диалог" с кредиторите. Дни след предупреждението, което министърът "прати" през медиите, председателят на борда на директорите на "Холдинг БДЖ" ЕАД Владимир Владимиров изведнъж се появи в Радио „Фокус”, с която държавното дружество има договор за "отразяване". Той говори само за реформите в дружеството, за които от няколко години настояват кредиторите, в това число и Световната банка, която само при съкращения на разходите и приватизация на "Товарни превози" може да гарантира заем от 460 млн.в. "Първата реформа свързана с цялостното преструктуриране на холдинга е приключила", ударно съобщи в интервю за медията топ мениджърът. Както ПИК вече писа, синдикати "съдействаха" допълнително за отстраняването на шефа на борда в БДЖ по време на среща с министъра миналата седмица. Въпреки че вече е късно, Владимир Владимиров уточни, че има "две пазарно ориентирани дружества и ако се налага нова промяна, свързана със структурите, тя ще е по-скоро козметична". Мениджърът допълни, че втората реформа, свързана с оптимизирането на всички процеси и дейности в дружеството, е достигнала до цели "70%-75 % изпълнение". "За тази година са предвидени 48 мерки които се изпълняват в посочените срокове”, похвали се още председателят на борда на директорите на холдинга. Той уточни, че третата реформа е свързана с преструктуриране на натрупаните задължения, които „са нараствали постепенно през годините”. Владимир Владимиров подчерта, че тези задължения, всъщност са и "най-големият проблем на дружеството". "За погасяването им и решаването на проблема е необходима намесата на държавата", категоричен както винаги беше Владимир Владимиров. Той успя да се подмаже и на служебния министър, който вече го "уволни" в интервю за "Труд" и в разговор със синдикатите от КНСБ и "Подкрепа". "Казаното от министър Кристиан Кръстев, че БДЖ е във фалит от 2008 година, е вярно, защото откакто съществува фирмата „Държавни превози” тя винаги е била на загуба", припомни Владимир Владимиров. Впрочем, и предишният министър Ивайло Московски твърдеше, че БДЖ винаги е била на загуба, както каза и че подразделението "Товарни превози" никога не е било на печалба и е време да бъде приватизирано. Кристиан Кръстев обаче предпочете да обещае на синдикате, че няма да продава дружеството "на всяка цена", с което си спечели "индулгенция" от нападките на синдикатите.препоръчано


