ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Представляваната от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България индустрия за безалкохолни напитки и бутилирани води у нас отчита поредно намаление на калориите и захарта в продуктите си за последните 5 години. В резултат на вложените усилия по реформулиране, при нивата на консумация за 2020 г., внесената в хранителния режим захар от газираните напитки е намалена общо с 3 497 тона или с 15,21%.Това сочат данните от независимо експертно проучване за калоричността на реализираните на българския пазар безалкохолни напитки в наблюдение на изпълнението на доброволно поетия от производители ангажимент за допълнително 15% намаляване на захарта, и съответно калориите на газираните напитки до 2020 г.
В резултат на вложените усилия по реформулиране потребителите в България са консумирали 8,803 милиона по-малко kcal от газирани напитки през 2020 г. спрямо 2019 г., а 65.6% от консумираните през 2020 г. газирани напитки са с формули, които не съдържат захар или калорийното им съдържание е формирано от съдържащите се в тях плодове.Средното съдържание на захар в продуктите от категорията достигна 3,44 грама на 100 милилитра.
Секторът на безалкохолните напитки на национално и на европейско ниво следва цялостна стратегия за намаляване на захарта в познатите и обичани от потребителите напитки, въвежда техни алтернативи без захар, разработва нови продукти с ниско калорийно съдържание или без калории, поддържа и увеличава наличността на напитки в по-малки опаковки, с цел улесняване контрола на прием на добавени захари.
„Текущите теми в сектора на напитките са изключително разнообразни, включително и свързани със социалната отговорност и принос към целите на националната здравна стратегия на България. Ангажиментът за намаляване на количеството захар и калориие един от аспектите,в които работим от години и заслужава специално внимание.Производителите на безалкохолни напитки успяха за пореден път да реализират ново намаление на средната енергийна стойност на 100 ml продукт, ангажирайки се да предлагат широка гама от напитки с различни хранителни профили, което е важно и значимо постижение.То подчертава колективната проактивност и решимост на нашия сектор да допринася за по-здравословно и балансирано хранене и ние ще продължим да прилагаме иновации и предоставяме избор на потребителите, изпълнявайки своите обещания.“ каза Димитър Дългъчев – председател на Управителния съвет на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България.


