Вход
София
Времето в София 18 o C

Ивайло Московски: Концесията на Летище София ще е най-голямата сделка, осъществявана у нас

Ивайло Московски: Концесията на Летище София ще е най-голямата сделка, осъществявана у нас

на 11.07.2018
7292
5
Ивайло Московски: Концесията на Летище София ще е най-голямата сделка, осъществявана у нас
Автор: ПИК
11.07.2018
5
7292

Направихме задълбочени проучвания в европейските държави за това как се управлява летищната инфраструктура, както в държавите членки на ЕС, така и в тези които не са. Проучванията показват, че делът на управление на частния сектор в летищата е нараснал с 80% към 2016 г., а ако добавим 2017 и 2018 година процентът ще бъде значително по-голям.  Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на изслушване в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание във връзка с искане на БСП за прекратяване на концесията на Летище София.

Московски отвърна на удара, не разбира подскоците на БСП за летище София

Московски отвърна на удара, не разбира подскоците на БСП за летище София

Министър Ивайло Московски даде брифинг минути...

на 05.07.2018

Министър Московски добави, че всички летища в Унгария, Словения, Белгия, Кипър и Малта се управляват на 100% от частни оператори, и допълни, че в Испания те са 98%, в Италия 86%, във Великобритания - почти 80% а в  Холандия - 75%. „Практиката в цяла Европа показва, че това е най-добрият начин за управление на летищната инфраструктура и ние сме го заявили в нашата предизборна и управленска програма“, подчерта още той.

Ако се реализира концесията на Летище София с параметрите, които са зададени в момента, това ще е най-голямата сделка, осъществявана в България, категоричен бе Ивайло Московски. Той защити тезата си с финансовите параметри на концесията, изготвени от Световната банка и Европейска банка за възстановяване и развитие, според които очакваната сума, предложена от участника, ще е не по-малка от 15 млн. лв. като концесионна такса годишно или 10 % от оборота.

„Концесионерът трябва да заплати първоначално концесионно възнаграждение в размер на 550 млн. без ДДС. Минималните инвестиции са в размер на 600 млн. евро, за срока на концесията са 1,2 млрд.- това са данните, с които стартира концесията“, отчете транспортният министър. По думите му до десетата година на концесията е заложено изграждането на нов терминал, както и ремонт, рехабилитация и разширение на съществуващите. Също така до петата година от срока на концесията, концесионерът се задължава да извърши проучване и ако трафикът показва да възложи изграждането на нова писта.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията подчерта пред народните представители, че процедурата е стартирана абсолютно открито, по прозрачен начин, в съответствие със Закона за концесиите, като за целта цялата документация е изпратена за съгласуване с всички министерства и ведомства, спазени са изискванията за 14 дневния срок за съгласуване. Той направи сравнение, че нито една от концесионните процедури, реализирани от БСП не е минавала обсъждане в парламент, обществено обсъждане или пък анализ от международен консултант.

Ивайло Московски припомни, че при управлението на сегашната опозиция са приватизирани едни от най-големите компании в сектор „Транспорт“, в т.ч. Български морски флот, Български речен флот и авиокомпания „България ер“. „След като има възможност собствеността на обектите да остане държавна, както и това което се изгради за няколко милиарда лева за периода на концесия, също да остане за държавата, то тогава възниква въпросът защо опозицията не са използвали този модел по-често по време на своето управление“, коментира Московски.

СОЦ НЕВОЛИ! Съмнения гризат Елена Йончева за летище София

СОЦ НЕВОЛИ! Съмнения гризат Елена Йончева за летище София

Какъв трябва да бъде концесионера на летище София...

на 06.07.2018

 „Летищата във Варна и Бургас не само, че са с национално значение, но имат и още по-голяма тежест, заради граничното си местоположение“, каза Ивайло Московски и допълни, че подкрепя тези две концесии, реализирани от опозицията, но ако те са толкова против този тип публично-частно партньорство, защо са ги отдали на частен оператор в момент, в който и двете летища са били на печалба.

Сподели:
свързани новини
СПЪНКИ! Има доста проблеми с процедурата за концесия на Летище София СПЪНКИ! Има доста проблеми с процедурата за концесия на Летище София
Има доста проблеми с процедурата за концесия на Летище...
на 09.07.2018
Напиши коментар »
(5)
1
това е пародия-държавата винаги може да управлява по- добре
2
Тва гарантирано ли е от ГЕРБЪ?
3
Мангала защо има обствено жилище,защо не живее под наем.Ама щом е за кражба,няма проблем.Нали овцете плащат,докато тоя си пече черния задник на острова в Гърция !
4
Парите от летището отиват ли в Сребърния фонд както е по закон? Или в БДЖ, откъдето да бъдат източени.
5
Мсковски-МАНГАЛ МРЪСЕН УБИЕЦ ЩЕ ДОЙДЕ И ТВОЯТ РЕД ЗА ПАНДЕЛАТА“
Вашето мнение
Код за сигурност:
Последни новини
Най-важното
Най-четени
Най-коментирани
На кого симпатизирате в очертаващата се война между Бойко Борисов и Румен Радев?
архив

- Мисля, че е политически некоректно да ме наричат мързелив. Предпочитам: "Човек с ограничено желание да работи".

няма нови новини
Днес: 65
hot
най-четени новини в момента
сега
2065
четат ПИК
сега
четат тази новина
x
САМО В ПИК TV! "Мис Силикон" Анна-Мария Чернева проговори за отношенията си с бохема Христо Сираков: Много го обичам, но...
x
САМО В ПИК! Хороскопът на топ астроложката Алена - какви изненади чакат зодиите в понеделник
x