Правителството е рекламодател номер 1, влага повече в медиите дори от Мтел
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
В България обаче акцентът е друг: "Съществува една огромна илюзия, че е достатъчно да бъде създаден медиен или информационен монопол, за да бъдат решени всички проблеми, които едно или друго правителство има", каза експертът.
Кръстев отбеляза интересен факт: правителството е най-големият рекламодател. За първите шест месеца на 2012 г. то е рекламирало в печатните медии три пъти повече, отколкото следващия най-голям рекламодател - "Мтел".
"Въпросът е как в тази нова ситуация, ако правителството иска да има печат, трябва да помогне по някакъв начин, а в същото време, ако иска да има конкурентен печат, не трябва да позволи това да се превърне в информационен монопол", коментира експертът.
"Медийният монопол на работи", убеден е Иван Кръстев. Дори правителството да се опитва да го наложи, то поне 25% от хората ще добиват информация от други източници - интернет, социални мрежи. Според него монолизирането на медиите е неефективно и не действа.
България загубва някои от конкурентните си предимства, едно от които са ниските данъци. Скоро и другите страни в ЕС ще намалят данъците си и допълнително ще либерализират трудовите си пазари.
Положително според Кръстев е намаляването на дълга. За инвеститорите обаче са важни качеството на съдебната система и добрата администрация, коментира експертът.