ИЗЛОВЕНИ В ИЗДЪНКИ: Риана, Кардашиян и Обама купували фалшиви последователи
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Няма как да не сте се чудили, че звезди в социалните мрежи имат милиони последователи. Но някои от тях си купуват последователи. А това е така, защото в социалните мрежи броят последователи е нещо като форма на валута. Колкото повече последователи имаш, толкова по-известен и влиятелен ставаш. Така нараства и цената, за която например те биха рекламирали даден продукт.
Но кои са звездите, които са хващани, че си купуват последователи в социалните мрежи, разказва каналът "VIP Virals" във vbox7.
Ким Кардашиян
Тя днес има 212 млн. последователи, като се твърди, че за да рекламира даден бранд, взима по 500 хил. долара на публикация. През 2014 г. обаче Инстаграм правят чистка на фалшиви последователи и тя се разделя с 1.5 млн. последователи. Днес се твърди, че над 40% от последователите ѝ са фалшиви.
Лейди Гага
През 2018 г. Туитър разчистват профили от фалшиви последователи. Звездата губи над 2.5 млн. абонати. Днес в платформата я следват над 84 млн. последователи, като няма скорошни данни за това колко от тях са купени ботове.
Опра Унфри
Тя може и да е телевизионна легенда, но близо 50% от последователите ѝ онлайн са ботове. По изчисления става въпрос за над 11.6 млн. фалшиви последователи.
Риана
Няма звезда, която да се е излагала повече от нея в това отношение. Първо, че ѝ се наложи да си прави втори Инстаграм профил, след като първият ѝ беше изтрит. През 2014 г. бяха изтрити от профила ѝ 1.2 млн. фалшиви абонати. В Туитър пък се раздели с над 2.5 млн. бота.
Кейти Пери
Имаше едно време, в което Кейти Пери беше сред най-следваните. Но това бързо беше разобличено. Стана ясно, че 46% от последователите ѝ са фалшиви, а 40% - неактивни. И стана доста неловко.
Барак Обама
Бившият президент на САЩ бе сред най-следваните хора в Туитър. Въпреки това истината е, че голяма част от тях са ботове. Изчислено е, че фалшивите профили, следващи президента Обама, са 53%.