ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Фирмата "Facebook, Inc." съобщи, че лична информация за 87 млн. потребители, главно в САЩ, може да е била неправилно споделена с политическата консултантска фирма "Кембридж аналитика", което увеличава предишните оценки, че засегнатите са над 50 милиона души, предаде Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг каза по време на конферентeн разговор с журналисти, че Facebook не е констатирал "никакво съществено влияние" върху използването или продажбата на реклами след скандала, макар че добави, че "не е добре", ако хората не са доволни от компанията. Акциите се повишиха с над 3 процента "след биенето на камбаната", т.е. след края на сесията на стоковата борса.
Зукърбърг каза на репортерите, че поема вината за изтичането на данни, което разгневи потребителите, рекламодателите и законодателите, но каза също, че все още той е човекът, който трябва да е начело на създадената от него компания.
"Когато изграждаш нещо като Facebook, което е без прецедент в света, ще има неща, които ще объркаш", каза Зукърбърг и добави, че е важно човек да се учи от грешките си.
Той каза, че не знае сред ръководния екип на Facebook да се обсъжда негово оттегляне, макар че директорите ще се изправят пред предизвикателство, ако решат да го отстранят, защото Зукърбърг държи контролния пакет от акциите.
Той каза също, че не е уволнил никого заради скандала и не смята да го прави. Миналия месец Facebook за пръв път призна, че лична информация за милиони потребители по грешка е стигнала до "Кембридж аналитика".
Идната седмица Зукърбърг ще даде показания по въпроса по време на изслушване в американския Конгрес.
Базираната в Лондон Cambridge Analytica, чийто клиент по време на предизборната си кампания беше и Доналд Тръмп, оспори оценката на Facebook за броя на засегнатите потребители.
Вчера компанията заяви в Twitter, че е получила данни за не повече от 30 млн. души от изследовател, нает от нея да ги събира от потребители на Facebook. Зукърбърг каза на репортерите, че Facebook е трябвало да направи повече, за да държи под око програмисти, които създават приложения, като този, нает от Cambridge Analytica през 2014 г.
Той допълни, че Facebook предприема стъпки за ограничаване на обема лични данни, достъпни до създатели на приложения, и може да са нужни още две години за разрешаване на проблемите.
"Разширяваме възгледа си за това до къде се простира отговорността ни", каза Зукърбърг.
Повечето от 87-те милиона потребители, чиито данни са били споделени с Cambridge Analytica, са били в САЩ.