Имат ли "Гугъл" интерес към една от най-големите застрахователни компании в света
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Финансовият анализатор Тод Баулт от Citigroup News шокира всички със своето предположение. Според него съществува реална възможност за технологична фирма като Google и инвестиционната банка да купят AIG и да я превърнат в застрахователна FinTech лаборатория. Баулт признава, че идеята му е „дръзка, но това не означава, че не е логична“.
AIG е американска застрахователна компания, която беше силно засегната от финансовата криза през 2008 година. Тогава компанията съобщи за най-голямата загуба в корпоративната история: рекордните $ 61,7 милиарда за четвъртото тримесечие на 2008 година.
От много време анализатори и специалисти алармират, че застрахователния бизнес има нужда от иновации и по сериозна намеса на технологиите. Технологичните компании обаче не могат от нулата да изградят интелигентна нова застрахователна технология без помощта на съществуващите лидери в индустрията. Докато компании като AIG нямат никакъв опит с технологиите, те имат несравним опит в застрахователната индустрия.
Подобна сделка би могла да разреши проблема за AIG. Компанията е изправена пред натиск от страна на инвеститорите, а Google може да помогне на този бизнес като го направи "по-модулен". Това включва разработването на различни технологично-базирани продукти и услуги, които могат да бъдат сглобени в един по-голям пакет по подобие на Лего тухлите.
Първо, такава сделка ще даде на Google достъп до несравнима съкровищница от данни за застрахователната индустрия. А предвид факта, че AIG се търгува с огромна отстъпка – 7 % от балансовата им стойност, Баулт смята че Google вече са много изкушени от възможността.
И второ, ако Google предложи застрахователна иновация, компанията ще натрупа огромни дивиденти в един огромен пазар.
Ако успее да постигне напредък в областта на застраховането, това ще даде напредък и в други области, като управлението на неликвидни активи и други аспекти на управлението на риска. Тоест разработването на правилните модели за застрахователни данни биха намерили приложения и в други области, което пък може да превърне Google в новия господар на света.
Източник: digital.bg