ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Основен приоритет е коридор номер 10 от Калотина до София – автомагистрала „Калотина“ и завършването на втория участък, който не успяхме да включим в този програмен период, от Павлово до автомагистрала „Люлин“ и в източна посока от ж.к. „Младост“, края на Южната дъга, до пътния възел с автомагистрала „Тракия“. Това каза председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров на годишната конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции 2015, България и Западни Балкани“, информира "Фокус"
Инж. Лазаров обясни, че са вече в напреднала фаза и се проектират от Столична община. „Предстои приемането му от Пътната агенция, за да бъде приет проектът и да бъде реализиран“, заяви инж. Лазаров.
Инж. Лазаров допълни, че МРРБ в лицето на Световната банка е намерило консултант, който е открил най-добрата алтернатива за отдаването на националната пътна мрежа – да се търси финансиране на ниво пътни километри за тежкотоварния трафик.
По думите му, реализирането на обекти в северната част на държавен коридор 4 и коридор 8, специално за 4, изпълнението на обхода на Монтана и Враца, в момента е приключило. Той добави, че остава един участък между Враца и Монтана, който е с добри параметри.
„Очакваме в началото на април да получим документ за участъка от Видин до Монтана, ще може да търсим предпроектни проучвания и инвеститор от частния сектор. Въпреки че в ОП няма средства, амбицията е да бъдат завършени и транзитните трасета, защото транзитният трафик унищожава малките пътища“, заяви още инж. Лазаров и добави, че изграждането на тези обекти е голям приоритет. „От сръбска страна очакват трасето от другата страна на границата да е готово и да има възможност коридор 10 да е високоскоростен път - пътя за Калотина“, каза още той.
По думите на инж. Лазаров е обявена и поръчка за участъка, който ще дублира пътя от Велико Търново до Русе. „Имаме доста запитвания по тази тема и се надяваме да успеем да го реализираме“, спорели Лазаров.