ИСКРИ В ЕФИР! Евродепутати изригнаха срещу закона "Макрон": 17% от българите ще станат емигранти, стотици хиляди ще останат без препитание
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Евродепутатите трябва да разгледат на утре исканите промени в закона на превозвачите, получилпопулярност като закона „Макрон“. Превозвачите организират протести в Брюксел за същия ден, в който освен български превозвачи се очаква да се включат и такива от други страни, които ще бъдат най-тежко ударени при евентуалното приемане на този закон.
Евродепутатите Ангел Джамбазки и Андрей Новаков коментираха пред сутрешния блок на Нова телевизия скандалната ситуация и говориха за очакванията си за това в какъв вид в крайна сметка ще бъде приет този закон.
„Имаме готовност да гласуваме и да се включим в протеста – категоричен бе Джамбазки.- Ще преценяваме на място. В протеста са включени и поляци, унгарци и всички засегнати. Става дума за над 120 000 - 150 000 семейства, чийто глави на семейства си изкарват прехраната с това. Става дума за абосолютно лицемерие и ярък пример за двоен стандарт.
Ако се случи законът да бъде приет в този си вид, 17 процента от българите на практика ги правим емигранти. Ще отидат да работят за турски, чешки и германски фирми. На практика става дума за унищожаването на сериозен семеен бизнес.
Най-важното за българските шофьори е да не бъде връщано правилото за три седмици, през което време камионът трябва да стои и да не работи. Това обаче е абсолютно нарушение на правилото за превози в Европейския съюз. Няма как някой да принуди някого в даден момент да е някъде. Десетки хиляди фирми са частни семейни еднолични фирми. Така хората изкарват прехраната си. По собствената си воля го правят.
Опитват да задължат шофьорите да почиват в хотели. По правилата, ако шофьорът не е в камиона, застрахователят не носи отговорност. Нормално е хората да не смеят. Не е случайно, че напоследък кражбите от камиони скочиха с 200 процента“.
Джамбазки бе категоричен, че ще се търсят всички възможни варианти за да не мине този закон.
„Изучили сме детайлно конкретния път – заяви Ангел Джамбазки. - Проблемът е, че западноевропейските лобисти разделят източноевропейските държави и опитват да ги завладеят една по една. Става дума за политически игри от зората на света.
Питаме защо няма една машинка, с която камионът да тръгне от България и да стигне до Хелзинки. Няма, защото във всяка държава има административни спънки, които пречат.
Целта на промените е да бъдат фалирани източните фирми и работниците да бъдат принудени да станат гастербайтери на техните фирми. Защото истината е, че в Западна Европа хората вече не искат да работят като шофьори.
Макрон казва, че взимаме хляба на френските работници, но това нас не ни интересува. Това си е техен, вътрешен проблем. Има свободна конкуренция. Като не могат да вършат работа, да не се конкурират.
Можем да въведем подобни мерки и за разни техни фирми. Например служител на френската „Софийска вода“ да бъде принуден да си ходи във Франция за три седмици.
„В последните няколко седмици правим совалки сред колегите за подкрепа – добави евродепутатът Андрей Новаков. - Към момента са изравнени силите и в последния момент ще стане ясно дали предлаганите от нас поправки ще минат. Истината е, че става дума за опълчение, тъй като евродепутатите в Парламента от останалите държави са повече от нас от Източна Европа. С темата са ангажирани и премиера Борисов и министър Московски и очаквам това да се отрази.
Абсурдите в предлаганите текстове са страшно много. Искаме от тези хора да са отговорни за всичко – камиона, маршрута, движението, а отгоре опитваме да ги ограничаваме.
Истината е, че трудно се преглъща, че българи може да са по-конкурентни на западноевропейците.
Трябва ЕС да е обединен, а да не се дели. Ако продължават така, наистина можем да вземем мерки от тук, реципрочни на техните“.