ИСТИНАТА ЛЪСНА: Клеветническата резолюция на Йончева и Радан настоява за Истанбулската конвенция - натрисат ни гей браковете и безплатни къщи за циганите, полицията да не влиза в гетата
ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Клеветническата резолюцията на Комисията по граждански свободи, правосъдие и вътрешни работи в ЕП, чиито автори са Елена Йончева и Радан Кънев с присъдружни социалисти и зелени, настоява България да направи необходимото и Истанбулската конвенция да бъде приета, въпреки решението на Конституционния съд у нас срещу нея!
Това е записано в точка 17 на текста на охулващия България документ, приет от носещата многозначителното комисия LIBE, споделиха пред ПИК евродепутати, шокирани от наглостта на тандема Елена-Радан, които не спират да правят мръсно на страната ни в Брюксел.
Върховната наглост е, че пет от общо 25-те точки на резолюцията, се въртят основно около Истанбулската конвенция, правата на гей общностите, защита на несъществуващото в България македонско малцинство, защита на ромскита общност и чуждото финансиране на НПО-тата, които щедро хранят с грантове хората около ДеБъ.
Така например, според текста, скалъпен от Йончева, Кънев и либералната им компания от евродепутати, Истанбулската конвенция не била приета, защото имало дезинформация и негативно медийно отразяване.
Върховната им наглост обаче отива и по-далече. Настояват властите в България да направят необходимото, за да се ратифицира Истанбулската конвенция и точки от нея да бъдат инсталирани в родното законодателство.
Ето ги и петте скандални точки в текста на резолюцията, предложена от Елена Йончева и Радан Кънев на ЕП в комисията по права и свободи и която трябва да бъде приета в четвъртък на друго заседание:
- като взе предвид съвместното изявление на специалните докладчици на ООН относно расизма и по въпроси на малцинствата от 13 май 2020 г.,
- като взе предвид изявлението на специалния докладчик на ООН за насилието над жени, неговите причини и последици от 21 октомври 2019 г.,
- като има предвид, че Венецианската комисия и ОССЕ / СДИПЧ установиха, че избирателният кодекс възпрепятства езиковото многообразие и избирателните права на гражданите, живеещи в чужбина;
- като има предвид, че през последните години са докладвани редица инциденти, свързани с употребата на реч на омразата срещу малцинствата, включително от правителствени министри; като има предвид, че парламентарният имунитет систематично се използва за защита на членовете на Националното Събрание от отговорност за реч на омразата;
Осъжда всеки случай на реч на омраза, дискриминация и враждебност срещу хора от ромски произход, жени, ЛГБТИ лица и лица принадлежащи към други малцинствени групи, които остават проблем, предизвикващ остра загриженост;
Призовава властите да реагират енергично на инциденти с реч на омразата, включително от политици на високо ниво, да подобряват правната защита срещу дискриминация и престъпления от омраза и ефективно да разследва и преследва такива престъпления;
Приветства съдебната забрана на ежегодния неонацистки митинг "Луков марш", както и разследването, започнало срещу организацията зад нея "БНС“;
В точка 15 е вмъкната и темата за македонско малцинство и узаконяване на ОМО "Илинден":
Призовава българското правителство да засили сътрудничеството с международни и местни хора мониторинг на правата и да предприеме всички необходими мерки, за да гарантира ефективно правата на малцинствата, по-специално свободата на изразяване и свободата на сдружаване, включително чрез прилагане на съответните решения на ЕСПЧ.
Европейски съд по правата на човека, решение от 19 януари 2006 г., Обединена македонска организация Илинден идруги (заявление № 59491/00);
решение от 18 октомври 2011 г., Обединена македонска организация Илинден идруги (№ 2) (заявление № 34960/04);
решение от 11 януари 2018 г., Обединена македонска организация Илинден други (№ 3) (заявление № 29496/16);
решение от 11 януари 2018 г., Йордан Иванов и др (заявление № 70502/13).
Става дума за решението на ЕСПЧ, че забраната на сепаратисткото движение, което иска македонско малцинство, е незаконна.
Ето и още:
Призовава българските властите и длъжностните лица да осъдят категорично всички актове на насилие и реч на омразата срещу малцинства;
16. Изразява съжаление във враждебния климат срещу хора от ромски произход в някои населени места, особено срещу онези, които трябваше да напуснат домовете си след митинги на техните общности в няколко населени места; изразява съжаление за изселвания на роми в района на Войводиново;
призовава властите за спешно справяне със ситуацията на засегнатите лица; счита, че решителните мерки за подобряване общото жилищно положение на хората от ромски произход трябва да продължи; вярва, че е така необходимо за пълно изкореняване на образователната сегрегация на деца от ромски произход;
призовава властите да спрат речта на омразата и расовата дискриминация срещу хората от ромското малцинство в отговор на COVID-19 и да спре насочването на полицейските операции ромски квартали по време на пандемията;
17. Отбелязва решението на Конституционния съд от 27 юли 2018 г. относно несъответствие на Истанбулската конвенция с Конституцията на България;
съжалява за това решение, което предотвратява ратифицирането на конвенцията от България;
е дълбоко загрижена от постоянния негативен и невярен публичен дискурс относно Конвенция, оформена от широко разпространена кампания за дезинформация и клевета след това негативно медийно отразяване по темата от няколко медии с предполагаеми връзки към правителствени и опозиционни партии, с особено тревожното участие на политици и политически партии, представени в българския парламент;
е загрижен, че постоянното негативно отношение към Конвенцията допълнително допринася за заклеймяване на уязвими групи в риск от насилие, основано на пола, чието положение беше особено влошено от COVID-19 и мерките за блокиране през цялото време в Европа, включително в България, допълнително насърчава и възпитава чувство за безнаказаност извършители на престъпления, основани на пола;
изразява съжаление, че последните промени в Наказателния кодекс които въведоха по-строги наказания за насилие, основано на пола, се оказаха недостатъчни при разглеждане на сложността на въпроса и по-специално неговото предотвратяване; следователно призовава Българските власти да подобрят превенцията и борбата срещу домашното насилие, направи необходимото, за да позволи ратифицирането на Истанбулската конвенция и да въведе колкото се може повече елементи от Конвенцията, които са в съответствие с конституцията, докато се търси по-широко решение за останалите елементи, както и да увеличи броя на приютите и други социални услуги, необходими за оказване на подкрепа на жертви на домашно насилие;
18. Счита за необходимо да се премахне дискриминацията срещу лица въз основа на тяхната сексуална ориентация или полова идентичност в закона и на практика във всички сфери;
призовава Българските власти да изменят изрично Закона за защита от дискриминация, като включи половата идентичност като основание за дискриминация;
призовава българските власти за изменение на настоящия Наказателен кодекс, за да обхване престъпленията от омраза и речта на основание сексуална ориентация, полова идентичност и изразяване и сексуални характеристики;
призовава Българските власти да прилагат съответната съдебна практика на Съда и на ЕСПЧ и в този контекст да се обърне внимание на положението на съпрузите и родителите от същия пол с оглед да се гарантира тяхното упражняване на правото на недискриминация по закон и всъщност, и че правната рамка осигурява равни права за всички двойки;
20. Изразява силна загриженост относно предложените изменения на правната уредба с нестопанска цел Закон за субектите, които биха създали много враждебна среда за тези граждански общества организации със статут на обществена полза, които получават чуждестранно финансиране и рискуват противоречие с принципа на свобода на сдружаване и правото на личен живот; настоятелно призовава българските власти да разгледат задълбочено Съда на Европейския съюз установена юриспруденция в това отношение.