ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Новата руска лимузина за простосмъртни шофьори от генерален директор и олигарх нагоре „Сенат Аурус” бе представена официално на Московския автосалон. Тя е част от проекта „Кортеж”, като първата кола от президентската версия бе демонстрирана от Владимир Путин на парада на 9 май тази година.
Лимузината „Сенат” е кръстена на една от Кремълските кули. Тя е граждански вариант на президентския автомобил. Колата бе представена лично от министъра на промишлеността Денис Мантуров, съобщи „Известия”, цитиран от Марица. Ще се продава от следващата година с базова цена от 10 милиона рубли.
Показаната на автосалона версия е без бронирани врати и стъкла и друга специална защита. Въпреки това впечатлява с луксозния си интериор и екстериор.
„Ако ни обвиняват в прилика с „Бентли” или „Ролс Ройс”, значи целта ни е постигната”, заяви министър Мантуров.
Заедно с лимузината ще бъде произвеждан неин удължен вариант, както и луксозен миниван и джип. Те ще се казват „Арсенал” и „Комендант”. Вероятно в тях ще може да се предвижва охраната на тузарите или просто ще е допълнение към автопарка в този стил. Повечето възли и детайли от „Сенат” са руско производство. Всички автомобили от серията – цивилни и президентски са част от разработената „Единна модулна платформа”, за която Русия похарчи 13 милиарда рубли за 5 години.
Двигателят е 8-цилиндров с мощност 598 конски сили. Разработен е по поръчка от „Порше”, като в конструирането са участвали и руски специалисти. В добавка на този звяр има елекродвигател с мощност 40 конски сили. Цивилният „Сенат” вдига от 0 до 100 км/ч за 6 секунди. Максималната му скорост е 250 км/ч, а въртящият момент е 880 Нм. Небронираната версия тежи 2 тона и 760 килограма.
Какви са техническите параметри на двигателя за бронирана лимузина, която тежи до 6 тона, производителят не казва. През първата производствена година ще бъдат пуснати 150 лимузини от модификацията „Сенат”. За всички тях вече има поръчки от руски бизнесмени и олигарси. След това в прозводството ще се включи ФГУП „НАМИ” и тогава ще се правят между 5 и 10 хиляди лимузини годишно.







