ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Изминаха 10 години от качването на първото видео в YouTube. Оттогава онлайн видео индустрията се промени много, като през последните две години промените бяха толкова значими, колкото тези преди 10 години.
Какво трябва да знаем за онлайн видео платформите? Днес в мрежата ще откриете над 15 онлайн платформи, но не всички заслужават внимание. По-долу ще откриете само тези, с които си заслужава да се запознаете, защото всяка една от тях има свои правила за ползване.
YouTube все още е номер едно когато говорим за гледане и споделяне на видео. YouTube е цяла една вселена, изпълнена със забавни клипове за домашни любимци, знаменитости и куп полезни съвети, в която се потапяме вече 10 години. Всички марки имат уникалната възможност да изградят свое собствено присъствие в YouTube, въпреки че отнема много време и енергия, за да се изгради общност.
С появата и разпространението на интернет технологията, нашата способност да задържаме вниманието си върху един единствен обект значително намалява. Явно това е причината, поради която видео платформи като Vine и Instagram да процъфтяват. Vine предлага възможност за заснемане и споделяне на кратки истории в комедиен вид. Тя е създадена с цел забавление. Клиповете не трябва бъдат по дълги от 6 секунди! Що се отнася до Instagram не си мислете, че това е приложение само за създаване и споделяне на снимки. Video on Instagram предлага още един начин да споделяме нашите истории. Изискването обаче е видеоклиповете да са с продължителност от 3 to 15 секунди.
С функцията My Story, Snapchat позволява на всеки от своите потребители да изпращат видео на своите последователи. Интересното е, че можете да зададете за колко време това видео да е видимо за другата страна. Като това време може да е от 1 до 10 секунди. След като знаете, че съдържанието ще бъде изтрито след толкова кратко време, то със сигурност може да си позволите да споделите и по-нестандартни истории, които не бихте качили никъде другаде.
На разположение е и опция за повторно преглеждане на видео в рамките на 24 часа от неговото получаване. Тази опция обаче важи само за последното видяно видео. Тя може да се активира като се натисне иконката на въпросното клипче и се избере бутона ‘Replay’.
Можете да качвате видео директно на Facebook, но повечето творци все още не могат да правят пари директно от тези клипове. Всеки обаче може да интегрира своята марка в клиповете, които качва на Facebook без да е нужно да плаща пари за тази реклама. Няма ограничение за продължителността на видеото, както е в Vine и Instagram, но не бива да се отпускате много, защото повечето потребители влизат в Facebook от мобилните си устройства и едва ли ще са съгласни да ‘жертват‘ от мобилния си трафик.
Източник: digital.bg