ПИК с нов канал в Телеграм
Последвайте ни в Google News Showcase
Във Формула 1 бяха направени първите стъпки за бъдещето на спорта по време на първата среща на представители от ФИА и представители на собствениците на отбори. Надеждите всичко да мине гладко, без разделяне на лагери и политически игри, се разбиха на пух и прах само 48 часа след срещата.
Първи се чу гласът на заводските отбори на шампионите от Мерцедес и французите от Рено, които освен за своите болиди създават двигатели и за други отбори. Според тях промените ще доведат до ненужна война за мощност, която няма да е добра за развитието на спорта като цяло.
Миналата седмица Ферари стигнаха по-далеч. Отборът, с който светът асоциира Формула 1, заплаши официално, че може да напусне спорта, ако италианците останат недоволни от посоката, по която шефовете на ФИА и Ф1 решат да поеме спортът от 2021 година напред.
Основното притеснение и на тримата производители е, че те ще продължат да развиват актуалните двигатели и системи за задвижване в следващите три години, борейки се за световната титла. От друга страна, нов производител може да се концентрира само в работата си по напълно новите двигатели и да влезе във Формула 1 при променените правила с предимство. Потенциални такива са Aston Martin, Porsche, Cosworth и Ilmor. Възможно е също да се върнат оттеглили се преди години автомобилни производители като BMW и Toyota.
Нека видим какви са били предложенията на срещата относно промените на правилата при задвижващите единици от 2021 във Формула 1.
Увеличаване на позволения дебит на бензина. Ще се отрази положително на мощността.
Вдигане на ограничението на максималните обороти от 10 500 на 15 000 обр. Отново ще позволи увеличаването на мощността.
Допълнителна мощност от KERS системата от 160 кс (120kw), която да се ползва от пилотите при изпреварване.
Стандартизирани за всички отбори турбокомпресори, ERS, MGU-H, MGU-K системи и батерии. По този начин ще се цели производителите да се концентрират в подобряването само на двигателите с вътрешно горене.
Нищо в тези промени не би трябвало да плаши производители като Ферари, Мерцедес и Рено, а напротив. Увеличаването на мощността и освобождаването на звука при 15 000 обр., който феновете толкова искат в последните години, само може да увеличи интереса към Формула 1. Улесняването на влизането на нови и връщането на стари производители може би е нещото, което кара отборите монополисти да защитават толкова яростно територията си.
Спортал